2008
Učíme se učit cizí jazyky.
JANÍKOVÁ, VěraZákladní údaje
Originální název
Učíme se učit cizí jazyky.
Název česky
Učíme se učit cizí jazyky.
Název anglicky
Learning to Learn Foreign Languages.
Autoři
JANÍKOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant)
Vydání
1. vyd. Brno, 161 s. Pd-18/08-02/58, 2008
Nakladatel
Masarykova univerzita, PdF
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/08:00024790
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-4620-7
Klíčová slova anglicky
foreign language learning and teaching; training and development of learning strategies; grammar; communication skills
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 2. 6. 2009 08:18, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.
V originále
Publikace je příspěvkem k tomu, jak lze systematicky integrovat do cizojazyčné výuky nácvik a rozvoj učebních strategií. Učební strategie jsou kategorizovány podle toho, zda pomáhají žákům osvojovat si jazykové prostředky (výslovnost, gramatiku a slovní zásobu) nebo řečové dovednosti (poslech a čtení s porozuměním, ústní a písemný projev) a zároveň opatřeny konkrétními typy úloh. V přílohách najdeme doplňující materiály, jako například dotazníky pro zjišťování učebních stylů žáků a zjednodušený přehled strategií využitelných v cizojazyčné výuce.
Anglicky
The publication shows how training and development of learning strategies can be systematically integrated into foreign language teaching. Learning strategies are categorized with relation to the degree in which they aid pupils in their acquisition of language means (pronunciation, grammar and vocabulary) or communication skills (listening and reading comprehension, speaking and writing) and provided with concrete tasks. Attachments include complementary material, such as questionnaires detecting learning styles of the pupils, and a simplified survey of strategies that can be used in FLT.
Návaznosti
GA406/05/2107, projekt VaV |
|