D 2008

Web 2.0 jako groupware pro podporu výuky

DRÁŠIL, Pavel a Tomáš PITNER

Základní údaje

Originální název

Web 2.0 jako groupware pro podporu výuky

Název anglicky

Web 2.0 as a groupware for education

Autoři

DRÁŠIL, Pavel (203 Česká republika) a Tomáš PITNER (203 Česká republika, garant)

Vydání

1. vyd. Brno, SCO 2008, od s. 49-54, 6 s. 2008

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14330/08:00024209

Organizační jednotka

Fakulta informatiky

ISBN

978-80-210-4613-9

Klíčová slova anglicky

Universal access; Inclusive universal access; CSCW; Groupware; Web 2.0

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 4. 7. 2008 13:27, Mgr. Pavel Drášil, Ph.D.

Anotace

V originále

Cílem příspěvku je ukázat konkrétní možnosti, jak v soudobé výuce orientované na studenta použít služby volně dostupné na webu. Tyto služby mají charakter systémů pro podporu spolupráce (groupware), které bylo možné využít jak při konstruktivistické a konektivistické výuce, tak v přístupech orientovaných na člověka. Většímu rozšíření bránila vyšší vstupní bariéra, daná složitostí správy i obsluhy a většinou i vysokou cenou či systémovými nároky. Současné Web 2.0 služby většinu z uvedených nevýhod nemají a použijí-li se vhodné scénáře jejich nasazení ve výuce, dostáváme do rukou flexibilní a vysoce kvalitní elektronickou podporu soudobých výukových metod.

Anglicky

The paper focuses on current Web 2.0 services providing certain groupware functionality and their applications in learning based on Inclusive Universal Access. It tries to summarize the advantages and issues we face when trying to use and integrate the services.

Návaznosti

1ET208050401, projekt VaV
Název: E-learning v kontextu sémantického webu
Investor: Akademie věd ČR, E-learning v kontextu sémantického webu