2008
Web 2.0 jako groupware pro podporu výuky
DRÁŠIL, Pavel a Tomáš PITNERZákladní údaje
Originální název
Web 2.0 jako groupware pro podporu výuky
Název anglicky
Web 2.0 as a groupware for education
Autoři
DRÁŠIL, Pavel (203 Česká republika) a Tomáš PITNER (203 Česká republika, garant)
Vydání
1. vyd. Brno, SCO 2008, od s. 49-54, 6 s. 2008
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14330/08:00024209
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
ISBN
978-80-210-4613-9
Klíčová slova anglicky
Universal access; Inclusive universal access; CSCW; Groupware; Web 2.0
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 4. 7. 2008 13:27, Mgr. Pavel Drášil, Ph.D.
V originále
Cílem příspěvku je ukázat konkrétní možnosti, jak v soudobé výuce orientované na studenta použít služby volně dostupné na webu. Tyto služby mají charakter systémů pro podporu spolupráce (groupware), které bylo možné využít jak při konstruktivistické a konektivistické výuce, tak v přístupech orientovaných na člověka. Většímu rozšíření bránila vyšší vstupní bariéra, daná složitostí správy i obsluhy a většinou i vysokou cenou či systémovými nároky. Současné Web 2.0 služby většinu z uvedených nevýhod nemají a použijí-li se vhodné scénáře jejich nasazení ve výuce, dostáváme do rukou flexibilní a vysoce kvalitní elektronickou podporu soudobých výukových metod.
Anglicky
The paper focuses on current Web 2.0 services providing certain groupware functionality and their applications in learning based on Inclusive Universal Access. It tries to summarize the advantages and issues we face when trying to use and integrate the services.
Návaznosti
1ET208050401, projekt VaV |
|