A 2008

Můžu tam mrknout: Podobnosti a rozdíly galerijní pedagogiky v Le Musée en Herbe v Paříži a v prostředí galerií evropských měst

SVÁTKOVÁ, Barbora

Basic information

Original name

Můžu tam mrknout: Podobnosti a rozdíly galerijní pedagogiky v Le Musée en Herbe v Paříži a v prostředí galerií evropských měst

Name (in English)

Just Pop In There: Part II: Similarities and differences of gallery education in the Le Musée en Herbe in Paris and in environment of the European galleries

Authors

SVÁTKOVÁ, Barbora (203 Czech Republic, guarantor)
Střih a zpracování, spolupráce Tomáš Rybníček.

Edition

2008. vyd. Brno, 1. vydání, 2008

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Audiovizuální tvorba

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/08:00033606

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-4531-6

Keywords in English

gallery animation; gallery and museum education; art education; accompanying programs; intermediation of art; commnunication field; performance art; artwork interpretation; interpretation framework
Změněno: 2/7/2009 11:04, Dana Nesnídalová

Abstract

V originále

Anotace: Tzv. galerijní animace je nejakčnější, nejhravější a nejvíce praktická forma doprovodného programu k výstavám. V našem monitorování jsme se zaměřili právě na galerijní animace pro školní skupiny a okrajověji na další formy tzv. zprostředkování umění. Byli jsme nenápadnými pozorovateli s fotoaparátem a malou kamerou přímo v průběhu praktických projektů pro děti a mladé lidi ve 12 galeriích a muzeích.

In English

So called gallery animation is the most operational, most playful and the most practical form of an addicional programs to exhibitions. Our monitoring focused on the gallery animations for school groups and marginally on the other forms of "mediated art". We acted as inconspicuous observers using camera and a small camcorder in the course of practical projects for children and teenagers at 12 museums and galleries.