D 2007

Vývojová dysfázie z pohledu francouzské logopedické praxe

BOČKOVÁ, Barbora

Základní údaje

Originální název

Vývojová dysfázie z pohledu francouzské logopedické praxe

Název anglicky

Dysphasia from the French point of view

Autoři

BOČKOVÁ, Barbora (203 Česká republika, garant)

Vydání

1. vyd. Brno, Přístupy ke vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na základní škole, od s. 67-77, 10 s. 2007

Nakladatel

Paido

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/07:00024009

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-150-8

Klíčová slova anglicky

dysphasia; multimodal approach;alternative and augmentative communication
Změněno: 23. 3. 2010 12:07, PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D.

Anotace

V originále

Stať je zaměřena na pojetí vývojové dysfázie ve francouzské logopedické praxi. Prostřednictvím Crossonova modelu koordinace center levé mozkové hemisféry je popsána její klasifikace, doplněná o etiologii a symptomatologii této formy narušené komunikační schopnosti. V části zaměřené na terapii jsou prezentovány postupy využívající systémů alternativní a augmentativní komunikace.

Anglicky

This article brings the French point of view on dysphasia. Based on Crosson model of coordination of left brain hemisphere centres, classification and aetiology and symptoms are described. There is also therapy described and some ways of alternative and augmentative communication.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání