ŠMAJSOVÁ BUCHTOVÁ, Božena a Josef ŠMAJS. Jaké vzdělání pro globalizovanou kulturu? In 6th Special Focus Smposium on CIESKS: Communication, Information and Economy Sciences in the Knowledge Society. Baden-Baden: The European Advanced and systems Research Center (ECNSI), 2008, s. 22-28. ISBN 978-953-7210-08-3.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Jaké vzdělání pro globalizovanou kulturu?
Název anglicky What kind of education for a globalized culture?
Autoři ŠMAJSOVÁ BUCHTOVÁ, Božena (203 Česká republika, garant) a Josef ŠMAJS (203 Česká republika).
Vydání Baden-Baden, 6th Special Focus Smposium on CIESKS: Communication, Information and Economy Sciences in the Knowledge Society, od s. 22-28, 7 s. 2008.
Nakladatel The European Advanced and systems Research Center (ECNSI)
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14560/08:00033639
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-953-7210-08-3
Klíčová slova anglicky education; labour market; unemployment; qualification; knowledge society
Štítky Education, Knowledge society, labour market, qualification, Unemployment
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: prof. PhDr. Ing. Josef Šmajs, CSc., učo 2543. Změněno: 27. 3. 2009 16:41.
Anotace
V dnešní ekonomice je stále větší důraz kladen na využití vědění a informací. Vzdělanostní struktura populace je vizitkou kulturní vyspělosti země. Právo na vzdělání by měl mít každý, kdo po něm touží. Vzdělanostní společnost (knowledge society) však, podle zkušeností ekonomicky vyspělých zemí Evropy, neřeší problémy nízké konkurenceschopnosti, vysoké míry nezaměstnanosti, rozvoj demokracie a občanské společnosti. Stať pojednává o proměnách vzdělání v transformující se ekonomice a jejich důsledcích pro trh práce a společnost.
Anotace anglicky
Contemporary economies place ever greater emphasis on the utilization of knowledge and information. The knowledge structure of the population is the image of the country s maturity. The right of education should be granted to everyone who wants it. The knowledge society, however, from the experiences of economically developed countries of Europe, does not solve the problems of low competitiveness, high unemployment rate, development of democracy and civil society. The paper deals with educational changes in a transforming economy and its effects on the labour market and the society.
VytisknoutZobrazeno: 25. 5. 2024 11:25