2008
Jaké vzdělání pro globalizovanou kulturu?
ŠMAJSOVÁ BUCHTOVÁ, Božena a Josef ŠMAJSZákladní údaje
Originální název
Jaké vzdělání pro globalizovanou kulturu?
Název anglicky
What kind of education for a globalized culture?
Autoři
ŠMAJSOVÁ BUCHTOVÁ, Božena (203 Česká republika, garant) a Josef ŠMAJS (203 Česká republika)
Vydání
Baden-Baden, 6th Special Focus Smposium on CIESKS: Communication, Information and Economy Sciences in the Knowledge Society, od s. 22-28, 7 s. 2008
Nakladatel
The European Advanced and systems Research Center (ECNSI)
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14560/08:00033639
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
ISBN
978-953-7210-08-3
Klíčová slova anglicky
education; labour market; unemployment; qualification; knowledge society
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 27. 3. 2009 16:41, prof. PhDr. Ing. Josef Šmajs, CSc.
V originále
V dnešní ekonomice je stále větší důraz kladen na využití vědění a informací. Vzdělanostní struktura populace je vizitkou kulturní vyspělosti země. Právo na vzdělání by měl mít každý, kdo po něm touží. Vzdělanostní společnost (knowledge society) však, podle zkušeností ekonomicky vyspělých zemí Evropy, neřeší problémy nízké konkurenceschopnosti, vysoké míry nezaměstnanosti, rozvoj demokracie a občanské společnosti. Stať pojednává o proměnách vzdělání v transformující se ekonomice a jejich důsledcích pro trh práce a společnost.
Anglicky
Contemporary economies place ever greater emphasis on the utilization of knowledge and information. The knowledge structure of the population is the image of the country s maturity. The right of education should be granted to everyone who wants it. The knowledge society, however, from the experiences of economically developed countries of Europe, does not solve the problems of low competitiveness, high unemployment rate, development of democracy and civil society. The paper deals with educational changes in a transforming economy and its effects on the labour market and the society.