D 2008

Jaké vzdělání pro globalizovanou kulturu?

ŠMAJSOVÁ BUCHTOVÁ, Božena a Josef ŠMAJS

Základní údaje

Originální název

Jaké vzdělání pro globalizovanou kulturu?

Název anglicky

What kind of education for a globalized culture?

Autoři

ŠMAJSOVÁ BUCHTOVÁ, Božena (203 Česká republika, garant) a Josef ŠMAJS (203 Česká republika)

Vydání

Baden-Baden, 6th Special Focus Smposium on CIESKS: Communication, Information and Economy Sciences in the Knowledge Society, od s. 22-28, 7 s. 2008

Nakladatel

The European Advanced and systems Research Center (ECNSI)

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14560/08:00033639

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

ISBN

978-953-7210-08-3

Klíčová slova anglicky

education; labour market; unemployment; qualification; knowledge society

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 27. 3. 2009 16:41, prof. PhDr. Ing. Josef Šmajs, CSc.

Anotace

V originále

V dnešní ekonomice je stále větší důraz kladen na využití vědění a informací. Vzdělanostní struktura populace je vizitkou kulturní vyspělosti země. Právo na vzdělání by měl mít každý, kdo po něm touží. Vzdělanostní společnost (knowledge society) však, podle zkušeností ekonomicky vyspělých zemí Evropy, neřeší problémy nízké konkurenceschopnosti, vysoké míry nezaměstnanosti, rozvoj demokracie a občanské společnosti. Stať pojednává o proměnách vzdělání v transformující se ekonomice a jejich důsledcích pro trh práce a společnost.

Anglicky

Contemporary economies place ever greater emphasis on the utilization of knowledge and information. The knowledge structure of the population is the image of the country s maturity. The right of education should be granted to everyone who wants it. The knowledge society, however, from the experiences of economically developed countries of Europe, does not solve the problems of low competitiveness, high unemployment rate, development of democracy and civil society. The paper deals with educational changes in a transforming economy and its effects on the labour market and the society.