2008
Typologie středoevropských měst podle dostupnosti letecké dopravy
SEIDENGLANZ, DanielZákladní údaje
Originální název
Typologie středoevropských měst podle dostupnosti letecké dopravy
Název česky
Typologie středoevropských měst podle dostupnosti letecké dopravy
Název anglicky
Central Europe: Urban Typology Based on Airport Location and Accessibility
Autoři
SEIDENGLANZ, Daniel (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Miscellanea Geographica Universitatis Bohemiae Occidentalis, Plzeň, Západočeká univerzita v Plzni, 2008, 1213-7901
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
Zemský magnetismus, geodesie, geografie
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14310/08:00051000
Organizační jednotka
Přírodovědecká fakulta
Klíčová slova anglicky
air transport; accessibility; Central Europe; urban typology; cluster analysis
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 5. 4. 2012 15:39, Mgr. Daniel Seidenglanz, Ph.D.
V originále
Letecká doprava prodělává ve střední Evropě po roce 1990 dynamický vývoj. Za příčiny tohoto stavu lze považovat zejména její měnící se organizační rámec v souvislosti s deregulací a rovněž měnící se politický, ekonomický a sociální kontext středoevropského prostoru. Dynamický vývoj letecké dopravy přitom silně ovlivňuje relativní dostupnost středoevropských měst v globálním i evropském měřítku. Cílem příspěvku je proto vznik jejich typologie právě podle dostupnosti letecké dopravy. K tomu bude využita shluková analýza (cluster analysis).
Anglicky
Air transport in Central Europe has been undergoing a dynamic development after 1990. The main causes are the changing organisational framework in connection with deregulations as well as changing political, economic and social context of Central Europe. The dynamic air transport development strongly influences the relative accessibility of Central European cities on the global and European scales. The aim of the paper is the formation of their typology based on air transport accessibility using cluster analysis.