J 2008

Typologie středoevropských měst podle dostupnosti letecké dopravy

SEIDENGLANZ, Daniel

Základní údaje

Originální název

Typologie středoevropských měst podle dostupnosti letecké dopravy

Název česky

Typologie středoevropských měst podle dostupnosti letecké dopravy

Název anglicky

Central Europe: Urban Typology Based on Airport Location and Accessibility

Autoři

SEIDENGLANZ, Daniel (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Miscellanea Geographica Universitatis Bohemiae Occidentalis, Plzeň, Západočeká univerzita v Plzni, 2008, 1213-7901

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

Zemský magnetismus, geodesie, geografie

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14310/08:00051000

Organizační jednotka

Přírodovědecká fakulta

Klíčová slova anglicky

air transport; accessibility; Central Europe; urban typology; cluster analysis

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 5. 4. 2012 15:39, Mgr. Daniel Seidenglanz, Ph.D.

Anotace

V originále

Letecká doprava prodělává ve střední Evropě po roce 1990 dynamický vývoj. Za příčiny tohoto stavu lze považovat zejména její měnící se organizační rámec v souvislosti s deregulací a rovněž měnící se politický, ekonomický a sociální kontext středoevropského prostoru. Dynamický vývoj letecké dopravy přitom silně ovlivňuje relativní dostupnost středoevropských měst v globálním i evropském měřítku. Cílem příspěvku je proto vznik jejich typologie právě podle dostupnosti letecké dopravy. K tomu bude využita shluková analýza (cluster analysis).

Anglicky

Air transport in Central Europe has been undergoing a dynamic development after 1990. The main causes are the changing organisational framework in connection with deregulations as well as changing political, economic and social context of Central Europe. The dynamic air transport development strongly influences the relative accessibility of Central European cities on the global and European scales. The aim of the paper is the formation of their typology based on air transport accessibility using cluster analysis.