C 2008

Matematické nadání a péče o talenty

BLAŽKOVÁ, Růžena, Irena SYTAŘOVÁ a Milena VAŇUROVÁ

Základní údaje

Originální název

Matematické nadání a péče o talenty

Název česky

Matematické nadání a péče o talenty

Název anglicky

Gift for Mathematics and care of the talents

Autoři

BLAŽKOVÁ, Růžena (203 Česká republika, garant), Irena SYTAŘOVÁ (203 Česká republika) a Milena VAŇUROVÁ (203 Česká republika)

Vydání

první. Brno, Výchova a nadání 1, od s. 45 - 56, 12 s. Výzkumné zprávy, číslo 1, 2008

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/08:00026202

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7392-024-1

Klíčová slova česky

základní škola;vyučování matematice;matematicky nadaní žáci

Klíčová slova anglicky

basic school; mathematics teaching; mathematics talented pupils

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 22. 3. 2010 13:36, RNDr. Milena Vaňurová, CSc.

Anotace

V originále

V příspěvku nabízíme v teoretické rovině stručnou charakteristiku nadaného žáka, problematiku jeho identifikace, vazby v rodině, spolupráci se školou i odbornými pracovišti. Dále uvádíme postup a zpracování výzkumného šetření, jehož cílem bylo zjistit, jaké procento nadaných žáků v matematice se vyskytuje na 1. a 2. stupni základních škol a odhalit, jakým způsobem pracují učitelé s matematicky nadanými žáky. Příspěvkem jsme chtěli nastínit složitost problematiky péče o talentované žáky v matematice, kteří nejsou zařazeni ve speciálních školách.

Anglicky

The part contains characteristic and abilities of mathematics gifted pupils. It is indicated problems joined with preparation future teachers to find out and develop talented pupils.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání