BLAŽKOVÁ, Růžena, Irena SYTAŘOVÁ a Milena VAŇUROVÁ. Matematické nadání a péče o talenty. In Výchova a nadání 1. první. Brno: Masarykova univerzita, 2008, s. 45 - 56. Výzkumné zprávy, číslo 1. ISBN 978-80-7392-024-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Matematické nadání a péče o talenty
Název česky Matematické nadání a péče o talenty
Název anglicky Gift for Mathematics and care of the talents
Autoři BLAŽKOVÁ, Růžena (203 Česká republika, garant), Irena SYTAŘOVÁ (203 Česká republika) a Milena VAŇUROVÁ (203 Česká republika).
Vydání první. Brno, Výchova a nadání 1, od s. 45 - 56, 12 s. Výzkumné zprávy, číslo 1, 2008.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/08:00026202
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7392-024-1
Klíčová slova česky základní škola;vyučování matematice;matematicky nadaní žáci
Klíčová slova anglicky basic school; mathematics teaching; mathematics talented pupils
Štítky basic school, mathematics talented pupils, mathematics teaching
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: RNDr. Milena Vaňurová, CSc., učo 371. Změněno: 22. 3. 2010 13:36.
Anotace
V příspěvku nabízíme v teoretické rovině stručnou charakteristiku nadaného žáka, problematiku jeho identifikace, vazby v rodině, spolupráci se školou i odbornými pracovišti. Dále uvádíme postup a zpracování výzkumného šetření, jehož cílem bylo zjistit, jaké procento nadaných žáků v matematice se vyskytuje na 1. a 2. stupni základních škol a odhalit, jakým způsobem pracují učitelé s matematicky nadanými žáky. Příspěvkem jsme chtěli nastínit složitost problematiky péče o talentované žáky v matematice, kteří nejsou zařazeni ve speciálních školách.
Anotace anglicky
The part contains characteristic and abilities of mathematics gifted pupils. It is indicated problems joined with preparation future teachers to find out and develop talented pupils.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 30. 5. 2024 09:16