C 2008

Aspergerův syndrom - genialita nebo postižení?

BAZALOVÁ, Barbora

Základní údaje

Originální název

Aspergerův syndrom - genialita nebo postižení?

Název anglicky

Asperger Syndrome - Genius or Mental Disability?

Autoři

BAZALOVÁ, Barbora (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

MSD, spol. s.r.o. Brno, Výchova a nadání 1, od s. 57-65, 10 s. Výzkumné zprávy číslo 1, 2008

Nakladatel

PdF MU

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/08:00026205

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7392-024-1

Klíčová slova anglicky

Asperger Syndrome; Autism Spectrum Disorders; Genius; Disorder; Extreme Talent
Změněno: 14. 2. 2016 17:08, doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D.

Anotace

V originále

Tento příspěvek přináší informace o Aspergerově syndromu, tedy syndromu patřícím do poruch autistického spektra. V příspěvku je uvedena stručná charakteristika postižení, jeho etiologie, diagnostické možnosti, poradenství a pomoc, možnosti vzdělávání a slavné osobnosti s tímto syndromem. Autorka se zamýšlí nad tím, zda jedinci s tímto syndromem jsou geniální, tedy mimořádně nadaní nebo spíše postižení, anebo zda patří do obou těchto kategorií.

Anglicky

This article brings information about Asperger Syndrome, the syndrome belonging to autism spectrum disorders. It contains a brief characteristic of this syndrome, its etiology, possibilities of diagnostic, counseling, help and education. Famous people with this syndrome are mentioned. The author is thinking whether people with this syndrome are geniuses (extremely talented) or rather impaired or if they belong to both these groups.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání