k 2008

Recepce lyrické poezie žáky primární školy

ZÍTKOVÁ, Jitka

Základní údaje

Originální název

Recepce lyrické poezie žáky primární školy

Vydání

mezinárodní konference na téma Tradiční a netradiční metody a formy práce ve výuce českého jazyka na základní škole, 2008

Další údaje

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova anglicky

lyrical text; reception research; communication; dyslexia; exceptional talent; reading books; experience of text; understanding of symbolic character; metaphor
Změněno: 25. 9. 2008 11:57, Mgr. Jitka Zítková, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek představil některé dílčí výsledky výzkumu recepce lyrických textů prepubescentními čtenáři. Zaměřil se na dvě hlediska ovliňující recepci: specifické dispozice žáků a jejich čtenářství. Sledoval způsob a úroveň jejich prožitku a vnímání obraznosti u dvou lyrických básní (F. Halase a J. Vladislava).

Anglicky

The article presented some partial results of the research intent on the reception of lyrical texts. It focused on primary school pupils and on the two standpoints which influenced the reception: special dispositions and reading books. It notes the way and the level of subjective experience and understanding of symbolic character of two lyrical poems (F. Halas, J. Vladislav).

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání