SUCHÁNEK, Petr, Radoslav ŠKAPA, Ondřej ČÁSTEK, Michael DOLEŽAL, Eva ŠVANDOVÁ, Alena KLAPALOVÁ, Lenka JATERKOVÁ, Petr VALOUCH and Eva ŠTĚPÁNKOVÁ. Business Management in the Czech Republic. 2nd ed. Brno: Masarykova univerzita, 2008, 133 pp. Skripta ESF MU, 2. ISBN 978-80-210-4662-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Business Management in the Czech Republic
Name in Czech Ekonomika a řízení podniku v ČR
Authors SUCHÁNEK, Petr, Radoslav ŠKAPA, Ondřej ČÁSTEK, Michael DOLEŽAL, Eva ŠVANDOVÁ, Alena KLAPALOVÁ, Lenka JATERKOVÁ, Petr VALOUCH and Eva ŠTĚPÁNKOVÁ.
Edition 2. vyd. Brno, 133 pp. Skripta ESF MU, 2. 2008.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language English
Type of outcome Textbook
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Economics and Administration
ISBN 978-80-210-4662-7
Keywords in English business; management; FDI; marketing; accounting; quality; m-commerce
Tags Accounting, Business, FDI, M-commerce, management, marketing, Quality
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D., učo 10072. Changed: 5/5/2011 15:30.
Abstract
The publication is made as cross-sectional, where it is blends all sorts of topics outspread to the business economy to students (mainly foreign) made complex review of actual problems of Czech enterprises and of an access used in their solving. In chapters are tuned properly practical findings with actual theoretical concepts. Chapters are organized with method, where it is proceeded from general findings, that they regard whole economy and macroeconomic relationships to the concrete problems, that they regard partial areas (resorts, companies). Problems are seen from view of business economy without respect to the optics of view (it means macro- or micro-scale).
Abstract (in Czech)
Publikace je koncipována jako průřezová, ve které se prolínají nejrůznější témata vztažená k podnikovému hospodářství tak, aby si studenti (zejména zahraniční) udělali komplexní přehled o aktuálních problémech podniků ČR a o přístupu, který se používá při jejich řešení. V kapitolách jsou vhodně slaďovány praktické poznatky s aktuálními teoretickými koncepty. Kapitoly jsou organizovány způsobem, kdy se přechází od obecných poznatků, týkajících se celé ekonomiky a makroekonomických vztahů, k problémům konkrétním, týkajícím se dílčích oblastí (odvětví, podniků). Problematika je přitom nazírána z podnikohospodářského hlediska bez ohledu na optiku pohledu (tzn. makro- nebo mikro-měřítko).
PrintDisplayed: 22/5/2024 07:48