D 2008

Media and Health Education Research Strategies in the Czech Republic: A Call for Inventiveness

KRÁTKÁ, Jana, Patrik VACEK a Evžen ŘEHULKA

Základní údaje

Originální název

Media and Health Education Research Strategies in the Czech Republic: A Call for Inventiveness

Název česky

Výzkumné strategie v mediální a zdravotní výchově v České republice: Výzva pro inovaci

Autoři

KRÁTKÁ, Jana (203 Česká republika, garant), Patrik VACEK (203 Česká republika) a Evžen ŘEHULKA (203 Česká republika)

Vydání

1. vyd. Paris, Actes de la Conférence Internationale Éducation, Économie et Société – Paris 17-19 juillet 2008. VOLUME 2, od s. 293-298, 6 s. 2008

Nakladatel

Analytrics, Strasbourg – France

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Francie

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/08:00026259

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-2-9533842-2-2

Klíčová slova anglicky

media education; fan studies; identification with fictional characters; research strategies

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 19. 3. 2010 11:09, Mgr. Jana Krátká, Ph.D.

Anotace

V originále

The paper sums up past and present approaches to audio-visual education research in the Czech Republic and faces them with up-to-date preliminary surveys that have been made among Czech teenagers and Masaryk University students. The principal goal is to provide an outline for further possible research questions, strategies and approaches that could be developed in the recent Czech media education context with a special respect to the modes of young filmgoers out-of-the-school perception activities. The main hypothesis asks how and to which extent can be young people influenced and identified with recent global audio-visual fiction luminaries.

Česky

Příspěvek shrnuje minulé a současné přístupy k výzkumu audiovizuální edukace v České republice a srovnává je s výsledky předběžných výzkumných šetření, jež byly na toto téma provedeny mezi českými teenagery a studenty Masarykovy univerzity. Hlavním cílem textu je nabídnout přehled možných budoucích výzkumných otázek, strategií a přístupů, které by mohly být rozvíjeny v rámci oboro české mediální výchovy a vzdělávání.

Návaznosti

MSM0021622421, záměr
Název: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století