KRÁTKÁ, Jana, Patrik VACEK and Evžen ŘEHULKA. Media and Health Education Research Strategies in the Czech Republic: A Call for Inventiveness. In Actes de la Conférence Internationale Éducation, Économie et Société – Paris 17-19 juillet 2008. VOLUME 2. 1. vyd. Paris: Analytrics, Strasbourg – France, 2008, p. 293-298. ISBN 978-2-9533842-2-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Media and Health Education Research Strategies in the Czech Republic: A Call for Inventiveness
Name in Czech Výzkumné strategie v mediální a zdravotní výchově v České republice: Výzva pro inovaci
Authors KRÁTKÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor), Patrik VACEK (203 Czech Republic) and Evžen ŘEHULKA (203 Czech Republic).
Edition 1. vyd. Paris, Actes de la Conférence Internationale Éducation, Économie et Société – Paris 17-19 juillet 2008. VOLUME 2, p. 293-298, 6 pp. 2008.
Publisher Analytrics, Strasbourg – France
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher France
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/08:00026259
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-2-9533842-2-2
Keywords in English media education; fan studies; identification with fictional characters; research strategies
Tags fan studies, identification with fictional characters, media education, research strategies
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Jana Krátká, Ph.D., učo 42028. Changed: 19/3/2010 11:09.
Abstract
The paper sums up past and present approaches to audio-visual education research in the Czech Republic and faces them with up-to-date preliminary surveys that have been made among Czech teenagers and Masaryk University students. The principal goal is to provide an outline for further possible research questions, strategies and approaches that could be developed in the recent Czech media education context with a special respect to the modes of young filmgoers out-of-the-school perception activities. The main hypothesis asks how and to which extent can be young people influenced and identified with recent global audio-visual fiction luminaries.
Abstract (in Czech)
Příspěvek shrnuje minulé a současné přístupy k výzkumu audiovizuální edukace v České republice a srovnává je s výsledky předběžných výzkumných šetření, jež byly na toto téma provedeny mezi českými teenagery a studenty Masarykovy univerzity. Hlavním cílem textu je nabídnout přehled možných budoucích výzkumných otázek, strategií a přístupů, které by mohly být rozvíjeny v rámci oboro české mediální výchovy a vzdělávání.
Links
MSM0021622421, plan (intention)Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century
PrintDisplayed: 28/5/2024 06:20