KREJČÍ, Pavel. Teorie idiomatiky a frazeologie v českých a bulharských jazykových příručkách z posledních dvaceti let. In Studia Balcanica Bohemo-Slovaca VI, svazek 2. 1. vydání. Brno: Ústav slavistiky FF MU, Historický ústav AV ČR, Matice moravská, 2006, s. 1007-1021. ISBN 80-86488-32-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Teorie idiomatiky a frazeologie v českých a bulharských jazykových příručkách z posledních dvaceti let
Název anglicky Theory of idiomatics and phraseology in Czech and Bulgarian linguistic handbooks from the last 20 years
Autoři KREJČÍ, Pavel (203 Česká republika, garant).
Vydání 1. vydání. Brno, Studia Balcanica Bohemo-Slovaca VI, svazek 2, od s. 1007-1021, 15 s. 2006.
Nakladatel Ústav slavistiky FF MU, Historický ústav AV ČR, Matice moravská
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/06:00024846
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 80-86488-32-2
Klíčová slova anglicky Bulgarian theories of phraseology; Czech theories of phraseology
Štítky Bulgarian theories of phraseology, Czech theories of phraseology
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnil: doc. Mgr. Pavel Krejčí, Ph.D., učo 23013. Změněno: 31. 7. 2008 15:31.
Anotace
Studie se zabývá způsobem, jak jsou idiomatika a frazeologie (a jejich základní jednotky idiom a frazém) definovány a klasifikovány v bulharských a českých jazykovědných příručkách z období posledních dvaceti let.
Anotace anglicky
The study presents the way how idiomatics and phraseology (and their basic units phrasem, idiom) are defined and classified in Bulgarian and Czech language books in the last twenty years.
Návaznosti
GP405/02/D164, projekt VaVNázev: Kontrastivní studium charakteru a funkce nových publicistických idiomů a frazémů v českých a bulharských publicistických textech
Investor: Grantová agentura ČR, Kontrastivní studium charakteru a funkce nových publicistických idiomů a frazémů v českých a bulharských publicistických textech
VytisknoutZobrazeno: 14. 5. 2024 09:02