D 2006

Problematika osvojování dovedností žáků ve výuce fyziky na 2. stupni základní školy.

VACULOVÁ, Ivana

Základní údaje

Originální název

Problematika osvojování dovedností žáků ve výuce fyziky na 2. stupni základní školy.

Název česky

Problematika osvojování dovedností žáků ve výuce fyziky na 2. stupni základní školy.

Název anglicky

Skills Acquirement In Physics Education By Pupils At Secondary Schools

Autoři

VACULOVÁ, Ivana (203 Česká republika, garant)

Vydání

Olomouc, Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů IV. od s. 231-235, 5 s. 2006

Nakladatel

VOTOBIA

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/06:00033746

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

80-7220-280-4

Klíčová slova česky

dovednosti; osvojování dovedností; regulace procesu osvojování dovednosti; učební dovednosti

Klíčová slova anglicky

skills; skills acquirement; regulation of the process of the skills acquirement; learning skills
Změněno: 5. 6. 2009 20:42, Mgr. Ivana Medková, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek pojednává o dovednostech žáků ve výuce fyziky na 2. stupni základní školy. Předkládá různá pojetí dovedností a jejich osvojování. Dále se věnuje jednotlivým etapám procesu osvojování dovedností a poukazuje na důležitost dodržování všech těchto etap. Také se zabývá regulací tohoto procesu ze strany učitele, která by měla postupně přecházet v autoregulaci žáka

Anglicky

The study deals with pupils skills in physics education at secondary schools and introduces different conceptions of the skills and the process of their acquirement. Furthermore, individual phases of this process are explained and the importance of each of them is highlighted. Moreover, regulation of this process performed by the teacher, resulting in autoregulation ability in pupils is discussed.