2006
Problematika osvojování dovedností žáků ve výuce fyziky na 2. stupni základní školy.
VACULOVÁ, IvanaZákladní údaje
Originální název
Problematika osvojování dovedností žáků ve výuce fyziky na 2. stupni základní školy.
Název česky
Problematika osvojování dovedností žáků ve výuce fyziky na 2. stupni základní školy.
Název anglicky
Skills Acquirement In Physics Education By Pupils At Secondary Schools
Autoři
VACULOVÁ, Ivana (203 Česká republika, garant)
Vydání
Olomouc, Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů IV. od s. 231-235, 5 s. 2006
Nakladatel
VOTOBIA
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/06:00033746
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
80-7220-280-4
Klíčová slova česky
dovednosti; osvojování dovedností; regulace procesu osvojování dovednosti; učební dovednosti
Klíčová slova anglicky
skills; skills acquirement; regulation of the process of the skills acquirement; learning skills
Štítky
Změněno: 5. 6. 2009 20:42, Mgr. Ivana Medková, Ph.D.
V originále
Příspěvek pojednává o dovednostech žáků ve výuce fyziky na 2. stupni základní školy. Předkládá různá pojetí dovedností a jejich osvojování. Dále se věnuje jednotlivým etapám procesu osvojování dovedností a poukazuje na důležitost dodržování všech těchto etap. Také se zabývá regulací tohoto procesu ze strany učitele, která by měla postupně přecházet v autoregulaci žáka
Anglicky
The study deals with pupils skills in physics education at secondary schools and introduces different conceptions of the skills and the process of their acquirement. Furthermore, individual phases of this process are explained and the importance of each of them is highlighted. Moreover, regulation of this process performed by the teacher, resulting in autoregulation ability in pupils is discussed.