2007
Dovednosti žáků základní školy ve výuce fyziky: výzkum dovedností a procesu jejich osvojování.
VACULOVÁ, IvanaZákladní údaje
Originální název
Dovednosti žáků základní školy ve výuce fyziky: výzkum dovedností a procesu jejich osvojování.
Název česky
Dovednosti žáků základní školy ve výuce fyziky: výzkum dovedností a procesu jejich osvojování.
Název anglicky
The Basic School Pupils Skills In The Physics Education: The Research On The Skills And The Process Of Their Acquirement
Autoři
VACULOVÁ, Ivana (203 Česká republika, garant)
Vydání
Olomouc, Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů V. od s. 379-384, 6 s. 2007
Nakladatel
VOTOBIA
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/07:00033748
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7220-306-2
Klíčová slova česky
dovednosti; osvojování dovedností; etapy procesu osvojování dovedností; výuka fyziky; videostudie; kategoriální systém
Klíčová slova anglicky
skills; skill acquirement; phases of the skill acquirement; physics instruction; videostudy; system of categories
Změněno: 5. 6. 2009 20:34, Mgr. Ivana Medková, Ph.D.
V originále
Studie představuje metodologický postup a předběžné výsledky výzkumu zabývajícího se problematikou osvojování dovedností u žáků základní školy. V rámci tohoto výzkumu autorka provádí několik výzkumných studií. První z nich zjišťuje prostřednictvím didaktického testu úroveň osvojení vybrané dovednosti u žáků 6. třídy základní školy a současně posuzuje, jaké typy úloh činily žákům největší potíže při řešení a jak se liší výsledky ve skupině děvčat a ve skupině chlapců. Další část výzkumu se zabývá procesem osvojování dovedností. Prostřednictvím videostudií, tj. výzkumu výuky založeném na analýze videozáznamu, autorka zkoumá postavení úloh v procesu osvojování dovedností.
Anglicky
The study presents the methodology and results of the research dealing with the topic of the skill acquirement in basic school pupils. The work within this project is divided into the several parts. First, the level of the acquirement of the selected skills by the pupils (basic school, 6th year) was investigated using the specific didactic test. Within this test, the most difficult tasks for the pupils to resolve were indicated, and the results were compared between the groups of the girls and boys. Next, the process of the skill acquirement was studied in detail. Using the videostudies, i.e. the investigation of the teaching based on the analysis of the video records, author examined the role of the tasks in the process of the skill acquirement.