D 2008

Możliwości udzielania specjalistycznej pomocy dzieciom z problemami edukacyjnymi oraz z trudnych środowisk społecznych w warunkach szkół czeskich

ČECH, Tomáš

Základní údaje

Originální název

Możliwości udzielania specjalistycznej pomocy dzieciom z problemami edukacyjnymi oraz z trudnych środowisk społecznych w warunkach szkół czeskich

Název česky

Možnosti odborné pomoci dětem s výchovně-vzdalávacími a sociálními problémy v podmínkách českých škol

Název anglicky

Posibilities of helping schools provide special needs assistance to children from socially disadvantaged environments

Autoři

ČECH, Tomáš (203 Česká republika, garant)

Vydání

Siedlce, Klim-Klimaszewska, A. (red.) Jazyk wspołczesnej pedagogiki 2, od s. 73-78, 6 s. 2008

Nakladatel

Wydawnictwo Akademii Podlaskiej

Další údaje

Jazyk

polština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Polsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/08:00026316

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-83-923928-3-5

Klíčová slova anglicky

Socially disadvantaged child; social disadvantage; school; social school environment; special needs assitance; social educationalist; Global educational program for elementary schools

Štítky

school, social disadvantage, social educationalist, social school environment, socially disadvantaged child, special needs assitance

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 25. 8. 2008 12:04, doc. PhDr. Mgr. Tomáš Čech, Ph.D.

Anotace

ORIG CZ EN

V originále

Artykuł omawia możliwości fachowej pomocy dzieciom pokrzywdzonym edukacyjnie i socjalnie w warunkach czeskiej szkoły podstawowej odnośnie do transformacji (przemiany) czeskiego szkolnictwa podstawowego i wprowadzania Ogólnego Programu Edukacyjnego Wykształcenia Podstawowego. Analizuje również warunki możliwego wykorzystania w szkołach pedagogów socjalnych jako kwalifikowanych specjalistów na prewencję i rozwiązywanie problemów i niekorzyści socjalnych.

Česky

Příspěvek se zabývá aktuálními otázkami odborné pomoci školy dětem ze sociálně znevýhodněného prostředí s ohledem na zavedení Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Vymezuje možné podoby sociálního handicapu a nastiňuje komplexní řešení prostřednictvím uplatnění sociálního pedagoga v základních školách.

Návaznosti

MSM0021622421, záměr
Název: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století
Zobrazeno: 16. 11. 2024 02:55