2007
Vývoj nadání z pohledu nadaných dětí a jejich rodičů: Vícepřípadová studie
MUDRÁK, JiříZákladní údaje
Originální název
Vývoj nadání z pohledu nadaných dětí a jejich rodičů: Vícepřípadová studie
Název anglicky
Development of giftedness from the point of view of children and their parents: Multicase study
Autoři
MUDRÁK, Jiří (203 Česká republika, garant)
Vydání
Brno, Sociální procesy a osobnost 2007, od s. 312-320, 9 s. 2007
Nakladatel
Psychologický ústav FF MU
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14510/07:00033767
Organizační jednotka
Fakulta sportovních studií
ISBN
978-80-7392-016-6
Klíčová slova anglicky
achievement; giftedness; abilities; motivation; case study
Štítky
Změněno: 25. 3. 2010 15:20, Mgr. Jiří Mudrák, Ph.D.
V originále
V příspěvku je prezentována vícepřípadová studie vycházející z rozhovorů s nadanými dětmi a jejich rodiči. Cílem je získat vhled do subjektivních důvodů dětí vyvíjet úsilí a motivace jejich rodičů poskytovat jim podporu v dané oblasti. Diskutován je především na význam percepce vlastních schopností u dětí a toho, jak jejich schopnosti vnímají rodiče.
Anglicky
In our article, we present a multi-case study based on analysis of interviews with gifted children and their parents. The main goal is to discuss children's subjective reasons to exert effort and motivation of their parents to support their development in respective fields. We focus on the meaning of self-perception of abilities (respective parental perceptions of their abilities) in the development. We consider the origin of the self-perceptions and their possible impact on the achievement development of the children.
Návaznosti
MSM0021622406, záměr |
|