2008
Health Education and Teaching Genetics at Elementary Schools
HAVELKOVÁ, Marie, Petr KACHLÍK, Štěpánka STRNADOVÁ a Andrea WEISOVÁZákladní údaje
Originální název
Health Education and Teaching Genetics at Elementary Schools
Název česky
Výuka genetiky na základních školách
Autoři
Vydání
1. vyd. Brno, ŘEHULKA, E. et al. SCHOOL and HEALTH 21(3/2008): Contemporary School Practice and Health Education, od s. 47-57, 11 s. SCHOOL and HEALTH 21(3/2008), 2008
Nakladatel
MSD, s.r.o.
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7392-042-5
Klíčová slova anglicky
genetics; pedagogue; undergraduate education; health education; elementary school; pupil
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 15. 5. 2009 18:05, doc. MUDr. Petr Kachlík, Ph.D.
V originále
This paper shows the results of an anonymous survey carried out amongst 73 elementary teachers in the South Moravian region. The subjects in question taught genetics as part of the natural history curriculum. Our research attempted to find out to what extent the lack of teacher training in the subjects of biology and genetics in the 1960s is apparent today. As well as that, the survey assayed the teachers approach to teaching genetics nowadays and the use of genetics in health education. It was found out that a majority of teachers are motivated and enthusiastic to teach genetics; many of them make their own didactic tools for lessons. However, the handicap in teachers specialized knowledge still remains and professional teaching of genetics is guaranteed only in 40 per cent of the schools monitored.
Česky
Práce přináší výsledky anonymního dotazování, které bylo realizováno na vzorku 73 pedagogů vyučujících genetice v rámci přírodopisu na základních školách Jihomoravského regionu. Snaží se ověřit, zda se deficit odborné přípravy učitelů v biologii a genetice ze 60. let 20. století projevuje i v současnosti. Příspěvek též prezentuje přístup dnešních učitelů k výuce genetiky, sleduje, zda učitelé této vědecké disciplíny využívají i v otázkách výchovy ke zdraví. Bylo zjištěno, že většina pedagogů učí genetice ráda, se zaujetím, řada z nich si připravuje vlastní pomůcky. Handicap v odborných znalostech pedagogů z minulosti však stále přetrvává a výuka genetiky je erudovaně zajištěna pouze na 40 % sledovaných škol.
Návaznosti
MSM0021622421, záměr |
|