2008
Diabetic Pupil in Class - Handbook for Elementary School Teachers
HAVELKOVÁ, Marie, Petr KACHLÍK a Hana HÁJKOVÁZákladní údaje
Originální název
Diabetic Pupil in Class - Handbook for Elementary School Teachers
Název česky
Dítě s diabetem ve třídě-příručka pro učitele na základní škole
Autoři
HAVELKOVÁ, Marie, Petr KACHLÍK a Hana HÁJKOVÁ
Vydání
1. vyd. Brno, ŘEHULKA, E. Et Al. School And Health 21(3/2008): Social And Health Aspect of Health Education, od s. 241-255, 14 s. School and health 21, 2008
Nakladatel
MSD, s.r.o.
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7392-043-2
Klíčová slova anglicky
diabetes mellitus; pupil; elementary school; teacher; study; questionnaire; handbook
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 25. 3. 2010 16:34, doc. MUDr. Marie Havelková, CSc.
V originále
The frequency of Diabetes mellitus has sharply increased recently. Consequently, there is a high probability that teacher meets a diabetic pupil in the class. The questionnaires were distributed among teachers from selected elementary schools. The questions were put to find out what kind of knowledge teachers have about this disease. The aim of this task was to learn about the teachers ability of helping the pupil who fell into a diabetic coma or who has a more common complication connected to this disease. The questionnaire replies showed that teachers would welcome a short information handbook with reference to the actual situation of a diabetic pupil in the class. On the basis of these requests the handbook was written. It explains teachers the everyday reality that the diabetic child has to cope with. The aim of the information is to get teachers know how to react to possible urgent complications and how to involve the child in school activities.
Česky
Frekvence výskytu této nemoci zaznamenává již řadu let prudký vzestup. Značně proto vzrostla pravděpodobnost, že se v jedné třídě učitel s diabetickým žákem setká. Učitelům vybraných ZŠ byly nejprve distribuovány dotazníky, jejichž otázky byly konstruovány tak, aby z odpovědí na ně vyplynulo, jaké jsou znalosti učitelů o tomto onemocnění. Úkolem bylo mj. zjistit, zda učitelé jsou schopni pomoci žákovi, který upadl do diabetického komatu nebo kterého potkala jiná - běžnější - komplikace této choroby. Odpovědi z dotazníků ukázaly, že učitelé by uvítali příručku, která by je o tomto onemocnění stručně, avšak kompletně a s ohledem na jejich konkrétní situaci ve třídě informovala. Na základě těchto přání byl proto sestaven manuál, který učitelům vysvětluje většinu skutečností, se kterými se musí diabetik denně vypořádat. Informace jsou podány s tím cílem, aby učitelé věděli, jak správně zareagovat na možnou akutní komplikaci a aby se nebáli dítě zapojit do všech školních aktivit.
Návaznosti
MSM0021622421, záměr |
|