D 2008

Realizace Minimálního preventivního programu v podmínkách základní a střední školy

KACHLÍK, Petr, Marie HAVELKOVÁ, Marta VALENTOVÁ a Petr PETRÁŠ

Základní údaje

Originální název

Realizace Minimálního preventivního programu v podmínkách základní a střední školy

Název česky

Realizace Minimálního preventivního programu v podmínkách základní a střední školy

Název anglicky

Implementation of Minimal Preventive Programme in Primary and Secondary School Conditions

Autoři

KACHLÍK, Petr (203 Česká republika, garant), Marie HAVELKOVÁ (203 Česká republika), Marta VALENTOVÁ (203 Česká republika) a Petr PETRÁŠ (203 Česká republika)

Vydání

1. vyd. Brno, PdF MU, Přehled anotací 4. Mezinárodní konference ŠKOLA A ZDRAVÍ 21, 36. Mezinárodní konference pro podporu zdraví a mládeže pořádané v rámci výzkumného záměru MSM0021622421 Škola a zdraví pro 21. století, od s. 19-20, 52 s. 2008

Nakladatel

MSD, s.r.o.

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/08:00026335

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7392-044-9

Klíčová slova anglicky

Minimal preventive programme; school; pupil; prevention; community; addiction
Změněno: 1. 9. 2008 11:46, doc. MUDr. Petr Kachlík, Ph.D.

Anotace

V originále

Minimální preventivní program (MPP) představuje klíčový nástroj k realizaci prevence ve školství v podmínkách základních, středních a speciálních škol. Problematika zneužívání návykových látek a návykového chování patří k závažným formám sociálních patologií, děti a mladiství jsou významnými rizikovými skupinami. Příspěvek informuje o vybraných projektech, které v rámci MPP na školách probíhají, dále o dotazníkovém šetření uskutečněném ve 26 školách v ČR a zaměřeném na charakteristiku a hodnocení chodu MPP. Ze studie vyplynulo, že preventivní projekty na školách by měly být cíleny a určeny pro žáky všech stupňů, jejich realizace by měla zasahovat nejen do výuky, ale též do volnočasových aktivit dětí. Každé dítě vyžaduje individuální přístup, nesmí se zapomínat na spolupráci s rodiči a jejich dobrou informovanost, je účelné koncipovat prevenci jako komunitní se zapojením státních i nestátních subjektů, využívat interaktivních postupů.

Anglicky

The minimal preventive programme (MPP) represents a key device to implement a prevention in education in the primary, secondary and special school conditions. The problems of habit-forming substantions usage and addiction behaviour are a part of serious forms of social pathology, children and adolescents are an important risk group. This contribution informs about selected projects that are in motion under the terms of MPP in schools, further information is about the questionnaire survey implemented in 26 schools in the Czech Republic and aimed at the MPP characterization and evaluation. The study conveyed a result that preventive programmes in schools should be oriented and directed to pupils studying all the grades of schools, their realization should step not only into the lessons, but also into the children's free time activities, every child needs an individual approach, the cooperation with parents and their knowledgeability should not be neglected, it is purposeful to outline the prevention as a matter of community with state and other subjects connection, and to use the interactive methods.

Návaznosti

MSM0021622421, záměr
Název: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století