MUDRÁK, Jiří. Když nadání není dar. Případová studie problematického vývoje nadání. In II. Medzinárodná konferencia doktorandov odborov psychológia a sociálna práca. Zborník z konferencie. Nitra: Univerzita Konštantína Filozofa, 2007, 11 s. ISBN 978-80-8094-109-3.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Když nadání není dar. Případová studie problematického vývoje nadání.
Název anglicky When giftedness is not a gift. The case study of a problematic development of giftedness
Autoři MUDRÁK, Jiří (203 Česká republika, garant).
Vydání Nitra, II. Medzinárodná konferencia doktorandov odborov psychológia a sociálna práca. Zborník z konferencie, 11 s. 2007.
Nakladatel Univerzita Konštantína Filozofa
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14510/07:00033775
Organizační jednotka Fakulta sportovních studií
ISBN 978-80-8094-109-3
Klíčová slova anglicky giftedness; case study; underachievement
Štítky case study, giftedness, underachievement
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Jiří Mudrák, Ph.D., učo 44406. Změněno: 25. 3. 2010 15:16.
Anotace
V příspěvku je představen případ nadaného chlapce, u kterého nevhodná výchova, založená na přesvědčení o vrozené výjimečnosti, vedla k následným problémům ve škole i v sociálních vztazích. Je poukazováno především na interakce mezi vrozeným nadáním a subjektivními faktory a na měnící se význam, který mají tyto interakce v různých kontextech (rodina, škola a vrstevníci). Použitou metodou je případová studie, cílem je jak vhled do jedinečného případu, tak analytické zobecnění, předpokládající platnost některých závěrů i pro jiné podobné případy.
Anotace anglicky
Case study of a gifted boy and his unsuitable nurture based on beliefs about inborn exceptionality is presented in the paper. Interactions between inborn giftedness, subjective factors and changing meaning of these interactions in different contexts (family, school, peers) are discussed. The main goals are both to obtain an insight into the unique case and to create an analytic generalization discussing a possibility to transfers the conclusions to similar cases.
Návaznosti
MSM0021622406, záměrNázev: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
VytisknoutZobrazeno: 27. 5. 2024 06:02