2007
Když nadání není dar. Případová studie problematického vývoje nadání.
MUDRÁK, JiříZákladní údaje
Originální název
Když nadání není dar. Případová studie problematického vývoje nadání.
Název anglicky
When giftedness is not a gift. The case study of a problematic development of giftedness
Autoři
MUDRÁK, Jiří (203 Česká republika, garant)
Vydání
Nitra, II. Medzinárodná konferencia doktorandov odborov psychológia a sociálna práca. Zborník z konferencie, 11 s. 2007
Nakladatel
Univerzita Konštantína Filozofa
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14510/07:00033775
Organizační jednotka
Fakulta sportovních studií
ISBN
978-80-8094-109-3
Klíčová slova anglicky
giftedness; case study; underachievement
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 25. 3. 2010 15:16, Mgr. Jiří Mudrák, Ph.D.
V originále
V příspěvku je představen případ nadaného chlapce, u kterého nevhodná výchova, založená na přesvědčení o vrozené výjimečnosti, vedla k následným problémům ve škole i v sociálních vztazích. Je poukazováno především na interakce mezi vrozeným nadáním a subjektivními faktory a na měnící se význam, který mají tyto interakce v různých kontextech (rodina, škola a vrstevníci). Použitou metodou je případová studie, cílem je jak vhled do jedinečného případu, tak analytické zobecnění, předpokládající platnost některých závěrů i pro jiné podobné případy.
Anglicky
Case study of a gifted boy and his unsuitable nurture based on beliefs about inborn exceptionality is presented in the paper. Interactions between inborn giftedness, subjective factors and changing meaning of these interactions in different contexts (family, school, peers) are discussed. The main goals are both to obtain an insight into the unique case and to create an analytic generalization discussing a possibility to transfers the conclusions to similar cases.
Návaznosti
MSM0021622406, záměr |
|