2008
Reproduction of Gender Stereotypes in Teaching (design a východiska výzkumu)
VLČKOVÁ, Kateřina a Marie DOSKOČILOVÁZákladní údaje
Originální název
Reproduction of Gender Stereotypes in Teaching (design a východiska výzkumu)
Název česky
Reprodukce genderových stereotypů ve výuce
Autoři
VLČKOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant) a Marie DOSKOČILOVÁ (203 Česká republika)
Vydání
Education, equity, social justice (CD-ROM), 2008
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Konferenční abstrakt
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/08:00026354
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky
gender; education; equity; stereotypes
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 30. 3. 2010 13:29, doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D.
V originále
The paper presents a research project which focuses on reproduction of gender stereotypes in teaching science subjects (represented by physics) and humanities (represented by English as a foreign language). Gender correctness of textbooks as well as teaching itself is being analysed on a specific sample of study materials, students and teachers. The aim of the research is to detect possible sources of gender stereotyping reproduced on lower secondary level of education. Fundamental specifications of the subject of gender-incorrect teaching are presented, and underlying theoretical principles and outline the methodology of data gathering and processing introduced.
Česky
The paper presents a research project which focuses on reproduction of gender stereotypes in teaching science subjects (represented by physics) and humanities (represented by English as a foreign language). Gender correctness of textbooks as well as teaching itself is being analysed on a specific sample of study materials, students and teachers. The aim of the research is to detect possible sources of gender stereotyping reproduced on lower secondary level of education. Fundamental specifications of the subject of gender-incorrect teaching are presented, and underlying theoretical principles and outline the methodology of data gathering and processing introduced.
Návaznosti
LC06046, projekt VaV |
|