2007
El lenguaje publicitario: ?fuente de innovación o de corrupción de la lengua?
STEHLÍK, PetrZákladní údaje
Originální název
El lenguaje publicitario: ?fuente de innovación o de corrupción de la lengua?
Název česky
Jazyk reklamy: zdroj inovace nebo korupce jazyka?
Název anglicky
Advertising Language: A source of Innovation or Corruption of Language?
Autoři
STEHLÍK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Olomouc, Acta Universitatis Palackianae Olomucensis Philologica 92, Romanica Olomucensia XVIII, od s. 273-279, 376 s. 2007
Nakladatel
Univerzita Palackého v Olomouci
Další údaje
Jazyk
španělština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/07:00033787
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-244-1820-9
Klíčová slova anglicky
Adverising; Language; Corruption; Innovation
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 18. 3. 2012 10:03, doc. Mgr. Petr Stehlík, Ph.D.
V originále
Este artículo se centra en los aspectos positivos y negativos de la publicidad en la sociedad de consumo, sobre todo, en el papel que desempeńa hoy el lenguaje publicitario en la evolución de la lengua y en la calidad de la comunicación lingüística. El lenguaje publicitario se caracteriza por el uso de muchos recursos lingüísticos innovadores. Por otra parte, algunos rasgos característicos de la publicidad, p. ej. el carácter unilateral del mensaje publicitario, la exageración, la simplificación, la fragmentación, el predominio de la forma sobre el contenido, etc., pueden influir de manera negativa en el uso de la lengua en general.
Česky
Tento článek se zaměřuje na pozitivní a negativní aspekty reklamy v konzumní společnosti, a to zvláště na vliv jazyka reklamy při vývoji jazyka a kvality jazykové komunikace. Reklamní jazyk se vyznačuje užitím mnoha inovačních jazykových prostředků. Na druhou stranu však některé charakteristické rysy reklamy, jako jsou unilaterální charakter reklamní zprávy, exagerace a zjednodušování, fragmentace textu a převaha formy nad obsahem, mohou negativně ovlivnit užívání jazyka obecně.
Anglicky
This paper focuses on the positive and negative aspects of advertising in the modern consumer society, especially on the role of the language of advertising in the evolution of language and in the quality of linguistic communication. The language of advertising is characterized by the use of many innovative linguistic resources. On the other hand, some characteristics of advertising, such as the unilateral character of the advertising message, exageration, simplification, fragmentation, and the predominance of form over content, etc., may negatively affect the use of language.