D 2007

El lenguaje publicitario: ?fuente de innovación o de corrupción de la lengua?

STEHLÍK, Petr

Základní údaje

Originální název

El lenguaje publicitario: ?fuente de innovación o de corrupción de la lengua?

Název česky

Jazyk reklamy: zdroj inovace nebo korupce jazyka?

Název anglicky

Advertising Language: A source of Innovation or Corruption of Language?

Autoři

STEHLÍK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Olomouc, Acta Universitatis Palackianae Olomucensis Philologica 92, Romanica Olomucensia XVIII, od s. 273-279, 376 s. 2007

Nakladatel

Univerzita Palackého v Olomouci

Další údaje

Jazyk

španělština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

60200 6.2 Languages and Literature

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/07:00033787

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-244-1820-9

Klíčová slova anglicky

Adverising; Language; Corruption; Innovation

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 18. 3. 2012 10:03, doc. Mgr. Petr Stehlík, Ph.D.

Anotace

V originále

Este artículo se centra en los aspectos positivos y negativos de la publicidad en la sociedad de consumo, sobre todo, en el papel que desempeńa hoy el lenguaje publicitario en la evolución de la lengua y en la calidad de la comunicación lingüística. El lenguaje publicitario se caracteriza por el uso de muchos recursos lingüísticos innovadores. Por otra parte, algunos rasgos característicos de la publicidad, p. ej. el carácter unilateral del mensaje publicitario, la exageración, la simplificación, la fragmentación, el predominio de la forma sobre el contenido, etc., pueden influir de manera negativa en el uso de la lengua en general.

Česky

Tento článek se zaměřuje na pozitivní a negativní aspekty reklamy v konzumní společnosti, a to zvláště na vliv jazyka reklamy při vývoji jazyka a kvality jazykové komunikace. Reklamní jazyk se vyznačuje užitím mnoha inovačních jazykových prostředků. Na druhou stranu však některé charakteristické rysy reklamy, jako jsou unilaterální charakter reklamní zprávy, exagerace a zjednodušování, fragmentace textu a převaha formy nad obsahem, mohou negativně ovlivnit užívání jazyka obecně.