2008
Specific rating scale for evaluating forward breakfall
REGULI, Zdenko, Martin ZVONAŘ, Martin SEBERA a Michal VÍTZákladní údaje
Originální název
Specific rating scale for evaluating forward breakfall
Název česky
Specifická škála pro hodnocení pádu vpřed s převratem a zaražením
Autoři
REGULI, Zdenko (703 Slovensko, garant, domácí), Martin ZVONAŘ (203 Česká republika, domácí), Martin SEBERA (203 Česká republika, domácí) a Michal VÍT (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Magdeburg, World Congress of Performance Analysis of Sport VIII. BOOK OF PROCEEDINGS, od s. 375-380, 6 s. 2008
Nakladatel
Otto-von-Guericke-Universität
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
Sport a aktivity volného času
Stát vydavatele
Německo
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14510/08:00033800
Organizační jednotka
Fakulta sportovních studií
ISBN
1-901280-01-2
Klíčová slova anglicky
rating scale; falling techniques; physical education
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 24. 8. 2011 13:13, Mgr. Martin Sebera, Ph.D.
V originále
We used Delphi method for making descriptive model and specific binomic rating scale of forward breakfall. Five experts were selected according their formal education, technical level in combative sports and experience in teaching and evaluating. Descriptive model was verified and rebuilded to iconic-symbolic model by using Simi Motion 3D analysis. 116 students falls were videotaped and evaluated by both combative sports experts (n=5) and physical education teachers (n=51). Kendall rank correlation coefficient and t-test were used to test inter-rater reliability among experts and between experts and physical education teachers.
Česky
Použili jsme metodu Delfi pro vytvoření deskriptivního modelu a specifické binomické škály pro pád vpřed s převratem a zaražením. Model byl verifikován a přestavěn na ikonicko-symbolický model pomoci kinematické analýzy systémem Simi Motion 3D.116 studentů bylo nahráno a videozáznamy byly použity k hodnocení experty (n=5) a učiteli tělesné výchovy (n=51). Pro posouzení inter-rater reliability byla použitá Kendallova pořadová korelace a t-test.