D 2008

Relationships of MSE´s with stakeholders: potential for cluster creation

KAŠPAROVÁ, Klára a Růžena LUKÁŠOVÁ

Základní údaje

Originální název

Relationships of MSE´s with stakeholders: potential for cluster creation

Název česky

Vztahy mikro a malých podniků se stakeholdery: potenciál pro tvorbu klastru

Autoři

KAŠPAROVÁ, Klára (203 Česká republika, garant) a Růžena LUKÁŠOVÁ (203 Česká republika)

Vydání

Poznaň, La compétitivité des enterprises, des territoires et de Etats d´Europe. Conséquences pour le developpement et la cohésion de l´U.E. od s. 458 - 472, 15 s. 2008

Nakladatel

Akademia Ekonomiczna w Poznaniu

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Polsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14560/08:00033817

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

ISBN

978-83-7417-356-8

Klíčová slova anglicky

stakeholder

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 9. 4. 2010 15:43, Ing. Klára Kašparová, Ph.D.

Anotace

V originále

The article presents the results of empirical research aimed at the identification of the potential and readiness of micro and small enterprises in the Czech Republic for creating clusters. The aim of the research carried out with the research sample of 60 micro and small enterprises was to find out to what extent the researched enterprises establish and maintain relationships with their competitors and with other types of stakeholders (universities, financial, state and local institutions), who initiates these relationships, what the reasons for the relationships with the stakeholders are and what are their feelings connected with the stakeholders. Implications for managerial practice have been formulated.

Česky

Článek prezentuje výsledky empirického výzkumu zaměřeného na identifikaci potenciálu a připravenosti malých a středních podniků v České republice ke tvorbě klastrů. Cílem výzkumu provedeného na vzorku 60 mikro a malých podniků bylo zjistit, v jaké míře zkoumané podniky budují a udržují vztahy se svými konkurenty a dalšími typy stakeholderů(s univerzitami,finančními institucemi, úřady státní správy a úřady místní správy), kdo tyto vztahy iniciuje, jaké jsou důvody budování těchto vztahů a jaké emoce jsou u zástupců firem spojeny s jednotlivými stakeholdery. Na základě výzkumných výsledků jsou formulovány implikace pro management.