2008
Relationships of MSE´s with stakeholders: potential for cluster creation
KAŠPAROVÁ, Klára a Růžena LUKÁŠOVÁZákladní údaje
Originální název
Relationships of MSE´s with stakeholders: potential for cluster creation
Název česky
Vztahy mikro a malých podniků se stakeholdery: potenciál pro tvorbu klastru
Autoři
KAŠPAROVÁ, Klára (203 Česká republika, garant) a Růžena LUKÁŠOVÁ (203 Česká republika)
Vydání
Poznaň, La compétitivité des enterprises, des territoires et de Etats d´Europe. Conséquences pour le developpement et la cohésion de l´U.E. od s. 458 - 472, 15 s. 2008
Nakladatel
Akademia Ekonomiczna w Poznaniu
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Polsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14560/08:00033817
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
ISBN
978-83-7417-356-8
Klíčová slova anglicky
stakeholder
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 9. 4. 2010 15:43, Ing. Klára Kašparová, Ph.D.
V originále
The article presents the results of empirical research aimed at the identification of the potential and readiness of micro and small enterprises in the Czech Republic for creating clusters. The aim of the research carried out with the research sample of 60 micro and small enterprises was to find out to what extent the researched enterprises establish and maintain relationships with their competitors and with other types of stakeholders (universities, financial, state and local institutions), who initiates these relationships, what the reasons for the relationships with the stakeholders are and what are their feelings connected with the stakeholders. Implications for managerial practice have been formulated.
Česky
Článek prezentuje výsledky empirického výzkumu zaměřeného na identifikaci potenciálu a připravenosti malých a středních podniků v České republice ke tvorbě klastrů. Cílem výzkumu provedeného na vzorku 60 mikro a malých podniků bylo zjistit, v jaké míře zkoumané podniky budují a udržují vztahy se svými konkurenty a dalšími typy stakeholderů(s univerzitami,finančními institucemi, úřady státní správy a úřady místní správy), kdo tyto vztahy iniciuje, jaké jsou důvody budování těchto vztahů a jaké emoce jsou u zástupců firem spojeny s jednotlivými stakeholdery. Na základě výzkumných výsledků jsou formulovány implikace pro management.