JANÍKOVÁ, Věra. Fonetická-fonologická kompetence u žáků s narušenou komunikační schopností při učení se němčině. In Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. 1. vyd. Brno: Paido, 2008, s. 211- 226. Pd-27/08-02/58. ISBN 978-80-210-4708-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Fonetická-fonologická kompetence u žáků s narušenou komunikační schopností při učení se němčině.
Název česky Fonetická-fonologická kompetence u žáků s narušenou komunikační schopností při učení se němčině.
Název anglicky Phonetic and phonological competence of pupils with communication disability in learning German.
Autoři JANÍKOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant).
Vydání 1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. od s. 211- 226, 16 s. Pd-27/08-02/58, 2008.
Nakladatel Paido
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/08:00026416
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-4708-2
Klíčová slova anglicky communication disabilities; pronunciation problems; learnig of German as a foreign language; research
Štítky communication disabilities, pronunciation problems, research
Změnil Změnila: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Změněno: 6. 1. 2010 21:57.
Anotace
Při mluvení cizím jazykem musíme často překonávat různé obtíže. Mnohem složitější je tato situace u žáků narušenou komunikační schopností. V příspěvku je stručně osvětlena problematika narušené komunikační schopnosti v souvislosti s osvojováním cizího jazyka. Hlavní pozornost ve výzkumné části je zaměřena na výslovnostní obtíže při učení se němčině, které jsou ovlivněné deficity ve foneticko-fonologické rovině jazyka.
Anotace anglicky
Using a foreign language, we must overcome various difficulties. This is even more demanding for pupils with communication disabilities. The paper gives a brief outline of the issue with relation to FL acquisition. In the following, it focuses on pronunciation problems in learning German that are influenced by deficiencies at phonetic-phonological level of languages. Finally, results of empirical investigation are presented.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 23. 5. 2024 08:29