2008
Fonetická-fonologická kompetence u žáků s narušenou komunikační schopností při učení se němčině.
JANÍKOVÁ, VěraZákladní údaje
Originální název
Fonetická-fonologická kompetence u žáků s narušenou komunikační schopností při učení se němčině.
Název česky
Fonetická-fonologická kompetence u žáků s narušenou komunikační schopností při učení se němčině.
Název anglicky
Phonetic and phonological competence of pupils with communication disability in learning German.
Autoři
JANÍKOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant)
Vydání
1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. od s. 211- 226, 16 s. Pd-27/08-02/58, 2008
Nakladatel
Paido
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/08:00026416
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-4708-2
Klíčová slova anglicky
communication disabilities; pronunciation problems; learnig of German as a foreign language; research
Změněno: 6. 1. 2010 21:57, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.
V originále
Při mluvení cizím jazykem musíme často překonávat různé obtíže. Mnohem složitější je tato situace u žáků narušenou komunikační schopností. V příspěvku je stručně osvětlena problematika narušené komunikační schopnosti v souvislosti s osvojováním cizího jazyka. Hlavní pozornost ve výzkumné části je zaměřena na výslovnostní obtíže při učení se němčině, které jsou ovlivněné deficity ve foneticko-fonologické rovině jazyka.
Anglicky
Using a foreign language, we must overcome various difficulties. This is even more demanding for pupils with communication disabilities. The paper gives a brief outline of the issue with relation to FL acquisition. In the following, it focuses on pronunciation problems in learning German that are influenced by deficiencies at phonetic-phonological level of languages. Finally, results of empirical investigation are presented.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|