C 2008

Fonetická-fonologická kompetence u žáků s narušenou komunikační schopností při učení se němčině.

JANÍKOVÁ, Věra

Základní údaje

Originální název

Fonetická-fonologická kompetence u žáků s narušenou komunikační schopností při učení se němčině.

Název česky

Fonetická-fonologická kompetence u žáků s narušenou komunikační schopností při učení se němčině.

Název anglicky

Phonetic and phonological competence of pupils with communication disability in learning German.

Autoři

JANÍKOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant)

Vydání

1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. od s. 211- 226, 16 s. Pd-27/08-02/58, 2008

Nakladatel

Paido

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

60200 6.2 Languages and Literature

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/08:00026416

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-4708-2

Klíčová slova anglicky

communication disabilities; pronunciation problems; learnig of German as a foreign language; research
Změněno: 6. 1. 2010 21:57, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.

Anotace

V originále

Při mluvení cizím jazykem musíme často překonávat různé obtíže. Mnohem složitější je tato situace u žáků narušenou komunikační schopností. V příspěvku je stručně osvětlena problematika narušené komunikační schopnosti v souvislosti s osvojováním cizího jazyka. Hlavní pozornost ve výzkumné části je zaměřena na výslovnostní obtíže při učení se němčině, které jsou ovlivněné deficity ve foneticko-fonologické rovině jazyka.

Anglicky

Using a foreign language, we must overcome various difficulties. This is even more demanding for pupils with communication disabilities. The paper gives a brief outline of the issue with relation to FL acquisition. In the following, it focuses on pronunciation problems in learning German that are influenced by deficiencies at phonetic-phonological level of languages. Finally, results of empirical investigation are presented.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání