JANÍKOVÁ, Věra. Fonetická-fonologická kompetence u žáků s narušenou komunikační schopností při učení se němčině. (Phonetic and phonological competence of pupils with communication disability in learning German.). In Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. 1st ed. Brno: Paido, 2008, p. 211- 226. Pd-27/08-02/58. ISBN 978-80-210-4708-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Fonetická-fonologická kompetence u žáků s narušenou komunikační schopností při učení se němčině.
Name in Czech Fonetická-fonologická kompetence u žáků s narušenou komunikační schopností při učení se němčině.
Name (in English) Phonetic and phonological competence of pupils with communication disability in learning German.
Authors JANÍKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. p. 211- 226, 16 pp. Pd-27/08-02/58, 2008.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/08:00026416
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-4708-2
Keywords in English communication disabilities; pronunciation problems; learnig of German as a foreign language; research
Tags communication disabilities, pronunciation problems, research
Changed by Changed by: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Changed: 6/1/2010 21:57.
Abstract
Při mluvení cizím jazykem musíme často překonávat různé obtíže. Mnohem složitější je tato situace u žáků narušenou komunikační schopností. V příspěvku je stručně osvětlena problematika narušené komunikační schopnosti v souvislosti s osvojováním cizího jazyka. Hlavní pozornost ve výzkumné části je zaměřena na výslovnostní obtíže při učení se němčině, které jsou ovlivněné deficity ve foneticko-fonologické rovině jazyka.
Abstract (in English)
Using a foreign language, we must overcome various difficulties. This is even more demanding for pupils with communication disabilities. The paper gives a brief outline of the issue with relation to FL acquisition. In the following, it focuses on pronunciation problems in learning German that are influenced by deficiencies at phonetic-phonological level of languages. Finally, results of empirical investigation are presented.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 17/5/2024 18:07