D 2008

Příprava studijního programu MPA pro vrcholové manažery veřejné správy

MALÝ, Ivan a David ŠPAČEK

Základní údaje

Originální název

Příprava studijního programu MPA pro vrcholové manažery veřejné správy

Název anglicky

MPA for top managers in public administration - a programme design example

Vydání

Bratislava, Zborník príspevkov z vedeckého seminára Rozvoj akademického vzdelávania pre potreby verejnej správy, od s. 15-28, 14 s. 2008

Nakladatel

Vysoká škola ekonómie a manažmentu verejnej správy v Bratislave

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50600 5.6 Political science

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

ISBN

978-80-89143-68-9

Klíčová slova anglicky

MPA; public administration; education programme; programme design

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 29. 10. 2008 07:33, doc. Ing. David Špaček, Ph.D.

Anotace

V originále

V České republice se schyluje k zavedení nového typu vzdělávání pracovníků ve veřejné správě. Příspěvek prezentuje zkušenosti pracoviště autorů s přípravou nového programu MPA. V první části stručně rekapitulujeme podstatu programů typu MPA a současnou situaci z pohledu možností nabízet v České republice vzdělávací programy orientující se na vrcholové manažery veřejné správy. Ve druhé části uvádíme základní principy, tkeré hodláme uplatnit při realizaci vzdělávání typu MPA, včetně zásad pro zpracování studijních materiálů. Příspěvek zakončujeme stručnou anotací jednotlivých modulů námi připravovaného programu tak, jak jsme k němu dospěli po zevrubné analýze zahraničních zkušeností a zohlednění národních specifik.

Anglicky

A new kind of a civil servants education is on the eve in the Czech Republic. The paper presents experience from MPA programme design at authors'institution. An essence of MPA kind of programme is summarized in the first part as well as current opportunities for a supply of educational/training programmes focused on top managers within the public administration. Essential principles used in programme design and provision are described in a part two, including principles of study materials preparation. Brief annotations of modules incorporated in the programme proposal, that are derived from a detailed analysis of international experiences with respect to local specifity, are brought in a final part.