2008
Příprava studijního programu MPA pro vrcholové manažery veřejné správy
MALÝ, Ivan a David ŠPAČEKZákladní údaje
Originální název
Příprava studijního programu MPA pro vrcholové manažery veřejné správy
Název anglicky
MPA for top managers in public administration - a programme design example
Autoři
Vydání
Bratislava, Zborník príspevkov z vedeckého seminára Rozvoj akademického vzdelávania pre potreby verejnej správy, od s. 15-28, 14 s. 2008
Nakladatel
Vysoká škola ekonómie a manažmentu verejnej správy v Bratislave
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50600 5.6 Political science
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
ISBN
978-80-89143-68-9
Klíčová slova anglicky
MPA; public administration; education programme; programme design
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 29. 10. 2008 07:33, doc. Ing. David Špaček, Ph.D.
V originále
V České republice se schyluje k zavedení nového typu vzdělávání pracovníků ve veřejné správě. Příspěvek prezentuje zkušenosti pracoviště autorů s přípravou nového programu MPA. V první části stručně rekapitulujeme podstatu programů typu MPA a současnou situaci z pohledu možností nabízet v České republice vzdělávací programy orientující se na vrcholové manažery veřejné správy. Ve druhé části uvádíme základní principy, tkeré hodláme uplatnit při realizaci vzdělávání typu MPA, včetně zásad pro zpracování studijních materiálů. Příspěvek zakončujeme stručnou anotací jednotlivých modulů námi připravovaného programu tak, jak jsme k němu dospěli po zevrubné analýze zahraničních zkušeností a zohlednění národních specifik.
Anglicky
A new kind of a civil servants education is on the eve in the Czech Republic. The paper presents experience from MPA programme design at authors'institution. An essence of MPA kind of programme is summarized in the first part as well as current opportunities for a supply of educational/training programmes focused on top managers within the public administration. Essential principles used in programme design and provision are described in a part two, including principles of study materials preparation. Brief annotations of modules incorporated in the programme proposal, that are derived from a detailed analysis of international experiences with respect to local specifity, are brought in a final part.