J 2008

Sú budúci učitelia prírodovedných predmetov tvoriví?

HALÁKOVÁ, Zuzana a Milan KUBIATKO

Základní údaje

Originální název

Sú budúci učitelia prírodovedných predmetov tvoriví?

Název anglicky

Are future teachers of natural science teachers creative?

Autoři

HALÁKOVÁ, Zuzana (703 Slovensko) a Milan KUBIATKO (703 Slovensko, garant, domácí)

Vydání

Pedagogika, 2008, 0031-3815

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/08:00026420

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova anglicky

creativity; teacher; creativity questionnaire

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 3. 12. 2013 15:11, PaedDr. Milan Kubiatko, PhD.

Anotace

V originále

Pri príprave budúcich učiteľov je potrebné podporovať ich nielen vo vedomostnom, ale aj v osobnostnom raste. Jednou z charakteristických čŕt každého jedinca je tvorivosť, ktorou disponujeme všetci, hoci nie v rovnakej miere. Môžeme ju však diagnostikovať a do pomerne širokých rozmerov rozvíjať. Príspevok sa zaoberá tým, či sú budúci učitelia prírodovedných predmetov tvoriví podľa použitého merného prostriedku, prípadne, aké odporúčania by mali prijať, aby v danej oblasti napredovali. Ašpiranti na povolanie učiteľov prírodovedných predmetov, ktorí sa zúčastnili výskumu, sa vyznačujú vzhľadom na použitý merný prostriedok mierne nadpriemernou úrovňou tvorivosti.

Anglicky

Future teachers should be supported by the knowledge and personality growth. One important characteristic of each person is a creativity, but every in different extent. We can diagnostic and develop creativity. The contribution is focused on level of creativity by future science subjects teachers. Respondents have reached moderately above-average level of creativiti in the depend of measurement.

Návaznosti

LC06046, projekt VaV
Název: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Akronym: RECES)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum základního výzkumu školního vzdělávání