2007
Slovakian students knowledge of and attitudes toward biotechnology
PROKOP, Pavol, Andrea LEŠKOVÁ, Milan KUBIATKO a Carla DIRANZákladní údaje
Originální název
Slovakian students knowledge of and attitudes toward biotechnology
Název česky
Postoje a vedomosti slovenských študentov o biotechnológiách
Autoři
PROKOP, Pavol (703 Slovensko), Andrea LEŠKOVÁ (703 Slovensko), Milan KUBIATKO (703 Slovensko, garant, domácí) a Carla DIRAN (840 Spojené státy)
Vydání
International Journal of Science Education, 2007, 0950-0693
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Velká Británie a Severní Irsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Impakt faktor
Impact factor: 0.541
Kód RIV
RIV/00216224:14410/07:00033831
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
UT WoS
000246722400004
Klíčová slova anglicky
biotechnology education; attitudes; Slovakia; university
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 3. 12. 2013 15:19, PaedDr. Milan Kubiatko, PhD.
V originále
This study examined university students knowledge of and attitudes (n = 378) toward biotechnology in Slovakia.We found a significant positive correlation between attitudes and the level of knowledge; however, although students enrolled in biology courses have better knowledge of biotechnology, their attitudes toward genetic engineering were similar than those of students who do not study biology. Females showed poorer knowledge and lower acceptance of genetically engineered products than did males. Overall, Slovakian students have poor knowledge and numerous misunderstandings about what genetic engineering means.
Česky
Práca skúmala postoje a vedomosti slovenských vysokoškolských študentov (n=378)o biotechnológiách. Bola zistená pozitívna korelácia medzi postojmi a úrovňou vedomostí, podrobnejším skúmaním bolo zistené, že studenti biológie mali lepšie vedomosti o biotechnológiách, ale ich postoje ku genetickému výskumu boli podobne ako dosahovali nebiológovia. Dievčatá dosahovali horšie skóre vedomostí a vykazovali nižšiu úroveň akceptovania GMO ako chlapci. Celkovo možeme povedať, že slovenskí študenti majú slebé vedomosti a zistili sme u nich značné množstvo mylných predstáv o genetickom inžinierstve.