J 2007

Slovakian students knowledge of and attitudes toward biotechnology

PROKOP, Pavol, Andrea LEŠKOVÁ, Milan KUBIATKO a Carla DIRAN

Základní údaje

Originální název

Slovakian students knowledge of and attitudes toward biotechnology

Název česky

Postoje a vedomosti slovenských študentov o biotechnológiách

Autoři

PROKOP, Pavol (703 Slovensko), Andrea LEŠKOVÁ (703 Slovensko), Milan KUBIATKO (703 Slovensko, garant, domácí) a Carla DIRAN (840 Spojené státy)

Vydání

International Journal of Science Education, 2007, 0950-0693

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Velká Británie a Severní Irsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Impakt faktor

Impact factor: 0.541

Kód RIV

RIV/00216224:14410/07:00033831

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

UT WoS

000246722400004

Klíčová slova anglicky

biotechnology education; attitudes; Slovakia; university

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 3. 12. 2013 15:19, PaedDr. Milan Kubiatko, PhD.

Anotace

V originále

This study examined university students knowledge of and attitudes (n = 378) toward biotechnology in Slovakia.We found a significant positive correlation between attitudes and the level of knowledge; however, although students enrolled in biology courses have better knowledge of biotechnology, their attitudes toward genetic engineering were similar than those of students who do not study biology. Females showed poorer knowledge and lower acceptance of genetically engineered products than did males. Overall, Slovakian students have poor knowledge and numerous misunderstandings about what genetic engineering means.

Česky

Práca skúmala postoje a vedomosti slovenských vysokoškolských študentov (n=378)o biotechnológiách. Bola zistená pozitívna korelácia medzi postojmi a úrovňou vedomostí, podrobnejším skúmaním bolo zistené, že studenti biológie mali lepšie vedomosti o biotechnológiách, ale ich postoje ku genetickému výskumu boli podobne ako dosahovali nebiológovia. Dievčatá dosahovali horšie skóre vedomostí a vykazovali nižšiu úroveň akceptovania GMO ako chlapci. Celkovo možeme povedať, že slovenskí študenti majú slebé vedomosti a zistili sme u nich značné množstvo mylných predstáv o genetickom inžinierstve.