2008
Láska je láska: představy a zkušenosti patnáctiletých adolescentů
LACINOVÁ, Lenka, Radka MICHALČÁKOVÁ a Zuzana MASOPUSTOVÁZákladní údaje
Originální název
Láska je láska: představy a zkušenosti patnáctiletých adolescentů
Název anglicky
Love is love: experiences and conceptions of 15-years-old adolescents
Autoři
LACINOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant), Radka MICHALČÁKOVÁ (203 Česká republika) a Zuzana MASOPUSTOVÁ (203 Česká republika)
Vydání
E-psychologie, 2008, 1802-8853
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14230/08:00026446
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
Klíčová slova anglicky
romantic relationships; middle adolescence; ELSPAC
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 13. 11. 2008 07:56, doc. Mgr. Lenka Lacinová, Ph.D.
V originále
Studie představuje reprezentace pojmu "chodit s někým", jak jej popisují patnáctiletí adolescenti, respondenti studie ELSPAC. Dále shrnuje, co dospívající pokládají za výhody a nevýhody romantického/partnerského vztahu. Většina patnáctiletých adolescentů udávala, že momentálně prožívá nebo v minulosti již prožila partnerský vztah. Více výpovědí o tom, co si představují pod pojmem "chodit s někým" a také více nevýhod udávaly dívky oproti chlapcům. V rozhovorech adolescenti reagovali na otázku "co to podle Tebe znamená chodit s někým" nejčastěji odpověďmi obecného charakteru. Druhá nejčetnější kategorie v sobě zahrnovala výpovědi, které jsou charakteristické pro reprezentaci přátelství - společné volnočasové aktivity, humor, zábava atd. Celkově adolescenti méně uvažovali o negativních aspektech romantického vztahu a v hodnocení převažovaly spíše přínosy a zisky.
Anglicky
The study examines 15-year-old respondents of study ELSPAC descriptions of representation of term "to date somebody" and their descriptions of advantages and disadvantages of romantic relationships. The majority of adolescents currently have of had dating experiences in the past. We noticed that girls appeared to have more to say than boys about meaning of "dating" and about negative aspects of romantic relationships. Respondents were the most likely mention general descriptions of romantic relationships. The second category was created by affiliative characteristics of romantic relationships (shared leisure activities, humor, fun etc.). Advantages of romantic relationships more than disadvantages characterized these adolescents' views of this type of close relationship.
Návaznosti
MSM0021622406, záměr |
|