KYLOUŠKOVÁ, Hana. Žáci se specifickými poruchami učení ve výuce francouzského jazyka; výsledky výzkumu provedeného na školách Jihomoravského kraje (Pupils with Specific Learning Difficulties in French Language Classes; Results of a Research Conducted on South Moravian Schools). In KLENKOVÁ, Jiřina - VÍTKOVÁ, Marie. Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností / Education of Pupils with Impaired Communication Ability. 1st ed. Brno: Paido, 2008, p. 183-196. Edice pedagogické literatury, 278. ISBN 978-80-210-4708-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Žáci se specifickými poruchami učení ve výuce francouzského jazyka; výsledky výzkumu provedeného na školách Jihomoravského kraje
Name (in English) Pupils with Specific Learning Difficulties in French Language Classes; Results of a Research Conducted on South Moravian Schools
Authors KYLOUŠKOVÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Brno, KLENKOVÁ, Jiřina - VÍTKOVÁ, Marie. Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností / Education of Pupils with Impaired Communication Ability. p. 183-196, 14 pp. Edice pedagogické literatury, 278, 2008.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/08:00033846
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-4708-2
Keywords in English Learning Difficulties; Teaching French Language; Research
Tags Learning Difficulties, research, teaching French language
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D., učo 1065. Changed: 24/6/2009 07:56.
Abstract
Ve stati je prezentován výzkum provedený na 2. stupni základních škol a nižších ročnících víceletých gymnázií v Jihomoravském kraj. Výzkum byl zaměřen na výuku francouzského jazyka u žáků se specifickými poruchami učení a získaná data budou využita později jako podklad pro stanovení optimálních vyučovacích postupů.
Abstract (in English)
This article describes research about teaching French language to pupils with specific learning difficulties at lower secondary schools in South Moravian region. Data will serve for finding approaches suitable for learning French in classes with these pupils.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 21/5/2024 08:31