2008
Lyrický text v komunikaci s prepubescentním čtenářem
ZÍTKOVÁ, JitkaZákladní údaje
Originální název
Lyrický text v komunikaci s prepubescentním čtenářem
Název anglicky
Lyrical text in communication with a prepubescent reader
Autoři
ZÍTKOVÁ, Jitka (203 Česká republika, garant)
Vydání
Brno, Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností, s. 89-102, 2008
Nakladatel
Paido
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/08:00026447
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7315-167-6
Klíčová slova anglicky
lyrical text; research of reception; communication; special educational needs; dyslexia; exceptional talent; experience of text; understanding of symbolic character; metaphor
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 24. 9. 2008 14:34, Mgr. Jitka Zítková, Ph.D.
V originále
Příspěvek obsahuje dílčí výsledky výzkumu recepčních schopností žáků primární školy s odlišnými dispozicemi - dyslexie, mimořádné nadání, průměrná skupina. Zaměřuje se na způsob subjektivního prožitku a porozumění obraznosti u lyrických básní. Výsledky prezentuje nejprve samostatně k jednotlivým textům a poté uvádí celková zjištění o zvláštnostech recepce sledovaných skupin žáků. Výsledky výzkumu mohou poskytnout vodítko pro diferencovaný přístup k žákům s různými speciálními vzdělávacími potřebami.
Anglicky
The article presents partial results of the research of the reception ability of primary school pupils with different conditions - dyslexia, exceptional talent, avarage group. It focuses on subjective experience and understanding of symbolic character in lyrical poems. The results are presented separately at first and in the end a summary of results of the three groups of pupils is given. The results of this research can offer a clue for individualized approach to pupils with special educational needs.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|