D 2008

EVALUATION OF CLASSROOM CLIMATE IN SECONDARY EDUCATION

STRACH, Jiří a Iveta MOCHAROVÁ

Základní údaje

Originální název

EVALUATION OF CLASSROOM CLIMATE IN SECONDARY EDUCATION

Název česky

EVALUACE KLIMATU TŘÍDY V SEKUNDÁRNÍM ŠKOLSTVÍ

Název anglicky

EVLUATION OF CLASSROOM CLIMATE IN SECONDARY EDUCATION

Autoři

STRACH, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí) a Iveta MOCHAROVÁ (203 Česká republika)

Vydání

1. vyd. Brno, SOCIAL AND HEALTH ASPECTS OF HEALTH EDUCATION, od s. 150-163, 13 s. 2008

Nakladatel

MSD

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Čad

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/08:00051016

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7392-043-2

Klíčová slova česky

socialní klíma klíma třídy

Klíčová slova anglicky

Social Climate at Classrooms Preferred Classroom Climate Actual Classroom Climate

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 4. 4. 2012 10:53, doc. Ing. Jiří Strach, CSc.

Anotace

V originále

Evaluation of classroom climate in secondary education is important for understanding healthy life style, which can be influenced by the school itself since it evaluates the classroom as a studying environment both for the classroom and the teacher. Essence of the classroom climate evaluation is based on evaluating answers of the environment attendants themselves. These answers, obtained mainly by using special questionnaires and evaluating scales, should reflect how attendants (e.g. students) experience, perceive and view the climate they are educated in.

Anglicky

Evaluation of classroom climate in secondary education is important for understanding healthy life style, which can be influenced by the school itself since it evaluates the classroom as a studying environment both for the classroom and the teacher. Essence of the classroom climate evaluation is based on evaluating answers of the environment attendants themselves. These answers, obtained mainly by using special questionnaires and evaluating scales, should reflect how attendants (e.g. students) experience, perceive and view the climate they are educated in.

Návaznosti

MSM0021622421, záměr
Název: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století