Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{779394, author = {Lusková, Eva and Blinka, Lukáš and Šmahel, David}, article_number = {3}, keywords = {adolescence; weblog; qualitative metodology; research on adolescent}, language = {cze}, issn = {1802-8853}, journal = {E-psychologie}, title = {Blog jako cesta k porozumění dospívajícím}, url = {http://e-psycholog.eu/pdf/luskovaetal.pdf}, volume = {2}, year = {2008} }
TY - JOUR ID - 779394 AU - Lusková, Eva - Blinka, Lukáš - Šmahel, David PY - 2008 TI - Blog jako cesta k porozumění dospívajícím JF - E-psychologie VL - 2 IS - 3 SP - 1-15 EP - 1-15 SN - 18028853 KW - adolescence KW - weblog KW - qualitative metodology KW - research on adolescent UR - http://e-psycholog.eu/pdf/luskovaetal.pdf N2 - Článek se zaměřuje na psychologické aspekty využívání blogů (online deníků) v období mladší a střední adolescence. Ptali jsme se, co blogování dospívajícím přináší, jaké jsou motivace, co a komu dospívající prostřednictvím blogu sdělují. Zdrojem dat byly polostrukturované rozhovory s 8 dospívajícími chlapci a dívkami ve věkovém rozmezí 13 až 17 let. Pro analýzu rozhovorů byla použita metoda zakotvené teorie. Bylo zjištěno, že adolescenti zakládají blogy především s úmyslem prezentovat se jejich prostřednictvím před čtenáři z řad vrstevníků. Ti jim poskytují sociální oporu a zpětnou vazbu, která ovlivňuje jejich sebepojetí a sebehodnocení. Pro vztahy vznikající v blogosféře mezi adolescenty je klíčová podobnost v zájmech a názorech. V článku představujeme blogy jako možný nástroj, který může pomoci porozumět tématům, jež jsou nyní pro adolescenty důležité. ER -
LUSKOVÁ, Eva, Lukáš BLINKA a David ŠMAHEL. Blog jako cesta k porozumění dospívajícím. \textit{E-psychologie}. 2008, roč.~2, č.~3, s.~1-15. ISSN~1802-8853.
|