a 2008

Hodnotová dimenze učitelského vzdělávání

HORKÁ, Hana

Basic information

Original name

Hodnotová dimenze učitelského vzdělávání

Name (in English)

The value dimension of teacher education

Authors

Edition

Učitel a žák v současné škole, 2008

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Konferenční abstrakt

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

neuvedeno

Keywords in English

value education; value competence – life priorities; teacher education; personal development

Tags

International impact
Změněno: 25/9/2008 18:17, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.

Abstract

V originále

Autorka se zamýšlí nad možnostmi rozvíjení kompetence hodnotová – životně-orientační v oboru učitelství 1. stupně základní školy. Na příkladech pedagogické přípravy na PdF MU konkretizuje, jak jsou tyto souvislosti reflektovány a anticipovány na bázi profesně odborné při respektování existující plurality názorů na různé problémy.

In English

The author considers possibilities of developing this competence in education of primary school teachers. Presents examples from teacher education at the Faculty of Education to illustrate how this context is reflected and anticipated within professional-expert basis while respecting existing plurality of opinions on various issues.

Links

MSM0021622421, plan (intention)
Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century