C 2008

A study on teachers´ voice development in the context of their profession

FROSTOVÁ, Jana

Základní údaje

Originální název

A study on teachers´ voice development in the context of their profession

Název česky

Příspěvek k vývoji hlasu učitelů v kontextu pedagogické profese

Autoři

FROSTOVÁ, Jana

Vydání

1. vyd. Brno, ŘEHULKA, E. Et Al. School And Health 21(3/2008): Social And Health Aspects of Health Education, od s. 65-78, 14 s. School And Health 21(3/2008), 2008

Nakladatel

MSD, s.r.o.

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7392-043-2

Klíčová slova česky

hlas učitelé péče o hlas VHI DSI

Klíčová slova anglicky

voice; teachers; voice hygiene; voice evaluation; Voice Handicap Index; Dysphonia Severity Index

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 25. 3. 2010 13:47, doc. MgA. Jana Frostová, Ph.D.

Anotace

V originále

In the first stage of the project, 65 respondents were questioned, all of them students of combined university studies who had already taken active part in the educational process. The following techniques were used: 1) The authors questionnaire directed towards the subjective perception of ones speaking and singing voice, the knowledge of voice hygiene, the sources of this knowledge and the voice load in extraprofessional activities. 2) The Voice Handicap Index (VHI) questionnaire worked out by Jacobson and her colleagues (1997), by means of which it is possible to establish the subjective evaluation of the quality of ones voice and of the impact ones voice has on socio-professional functions. At the same time all the respondents voices were recorded by DSI so that objective changes of their voices could be monitored systematically.

Česky

V první etapě projektu proběhlo šetření u 65 respondentů, studentů kombinovaného studia, kteří již působí ve výchovně vzdělávacím procesu. Byly použity následující techniky: Dotazník vlastní konstrukce zaměřený na zjištění subjektivní percepce mluvního i zpěvního hlasu, na vědomosti o hlasové hygieně, na zdroje těchto vědomostí, i na zjištění hlasové zátěže v mimopracovních aktivitách. Dotazník Voice Handicap Index (VHI), konstruovaný Jacobsonovou a spolupracovníky (1997, pomocí kterého lze zjistit subjektivní hodnocení vlastní kvality hlasu a vlivu kvality hlasu na socioprofesní funkce. Zároveň byly u všech respondentů pořízeny hlasové snímky DSI pro systematické sledování objektivních změn hlasu.

Návaznosti

MSM0021622421, záměr
Název: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století