a 2008

Změny kvality hlasu učitelů měřené DSI ve vztahu k učitelské profesi

FROSTOVÁ, Jana

Základní údaje

Originální název

Změny kvality hlasu učitelů měřené DSI ve vztahu k učitelské profesi

Název česky

Změny kvality hlasu učitelů měřené DSI ve vztahu k učitelské profesi

Název anglicky

Changes of the voice quality of teachers using measures DSI values considering particularities of the pedagogical profession

Autoři

FROSTOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant)

Vydání

Přehled anotací 4. mezinárodní konference ŠKOLA A ZDRAVÍ 21, 36. Mezinárodní konference pro podporu zdraví a mládeže, Brno, 2008

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Konferenční abstrakt

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/08:00026463

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7392-044-9

Klíčová slova česky

hlas hlas učitele hygiena hlasu VHI DSI

Klíčová slova anglicky

voice; teachers voice; hygiene; Voice Handicap Index; Dysphonia Severity Index

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 16. 3. 2010 23:02, doc. MgA. Jana Frostová, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek navazuje na předchozí etapu šetření zaměřeného na zkoumání změn kvality hlasu ve vztahu k profesnímu zatížení, jak o něm bylo referováno v minulém roce. V první etapě projektu proběhlo šetření u 65 respondentů,studentů kombinovaného studia, působících ve výchovně vzdělávacím procesu. Po roce byly u těchto ZO opětně pořízeny hlasové snímky a byla provedena analýza charakteristik hlasu pomocí standardní metody DSI (Dysphonia Severity Index). Zároveň byly získány snímky od dalších učitelů, které budou srovnány v dalším roce a zvýší objektivitu získaných výsledků. Znovu též byly registrovány údaje získané z dotazníku zaměřeného na subjektivní percepci mluvního i zpěvního hlasu, na vědomosti o hlasové hygieně, na zdroje těchto vědomostí a na subjektivní hodnocení hlasové zátěže v mimopracovních aktivitách.

Anglicky

The paper deals with the research of changes of the voice quality of the teachers with respect to their professional efforts. In the first research phase during the last year, voice records of the 65 teachers have been gathered. These records have been analyzed and the voices have been characterized using DSI (Dysphonia Severity Index) values. The same teachers have been DSI tested again this year and the changes in DSI have been evaluated. In addition, voice records of a new group of teachers have been gained and analyzed. Those records together with records obtained by repeated tests next year will contribute to the reliability of DSI characteristics. With each voice recording teachers subjective information concerning his voice have been gained. The results of tests indicate certain changes in DSI values due to straining of voices of teachers. The changes of DSI values indicate necessity of the voice therapy

Návaznosti

MSM0021622421, záměr
Název: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století