2008
Změny kvality hlasu učitelů měřené DSI ve vztahu k učitelské profesi
FROSTOVÁ, JanaZákladní údaje
Originální název
Změny kvality hlasu učitelů měřené DSI ve vztahu k učitelské profesi
Název česky
Změny kvality hlasu učitelů měřené DSI ve vztahu k učitelské profesi
Název anglicky
Changes of the voice quality of teachers using measures DSI values considering particularities of the pedagogical profession
Autoři
FROSTOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant)
Vydání
Přehled anotací 4. mezinárodní konference ŠKOLA A ZDRAVÍ 21, 36. Mezinárodní konference pro podporu zdraví a mládeže, Brno, 2008
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Konferenční abstrakt
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/08:00026463
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7392-044-9
Klíčová slova česky
hlas hlas učitele hygiena hlasu VHI DSI
Klíčová slova anglicky
voice; teachers voice; hygiene; Voice Handicap Index; Dysphonia Severity Index
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 16. 3. 2010 23:02, doc. MgA. Jana Frostová, Ph.D.
V originále
Příspěvek navazuje na předchozí etapu šetření zaměřeného na zkoumání změn kvality hlasu ve vztahu k profesnímu zatížení, jak o něm bylo referováno v minulém roce. V první etapě projektu proběhlo šetření u 65 respondentů,studentů kombinovaného studia, působících ve výchovně vzdělávacím procesu. Po roce byly u těchto ZO opětně pořízeny hlasové snímky a byla provedena analýza charakteristik hlasu pomocí standardní metody DSI (Dysphonia Severity Index). Zároveň byly získány snímky od dalších učitelů, které budou srovnány v dalším roce a zvýší objektivitu získaných výsledků. Znovu též byly registrovány údaje získané z dotazníku zaměřeného na subjektivní percepci mluvního i zpěvního hlasu, na vědomosti o hlasové hygieně, na zdroje těchto vědomostí a na subjektivní hodnocení hlasové zátěže v mimopracovních aktivitách.
Anglicky
The paper deals with the research of changes of the voice quality of the teachers with respect to their professional efforts. In the first research phase during the last year, voice records of the 65 teachers have been gathered. These records have been analyzed and the voices have been characterized using DSI (Dysphonia Severity Index) values. The same teachers have been DSI tested again this year and the changes in DSI have been evaluated. In addition, voice records of a new group of teachers have been gained and analyzed. Those records together with records obtained by repeated tests next year will contribute to the reliability of DSI characteristics. With each voice recording teachers subjective information concerning his voice have been gained. The results of tests indicate certain changes in DSI values due to straining of voices of teachers. The changes of DSI values indicate necessity of the voice therapy
Návaznosti
MSM0021622421, záměr |
|