D 2008

The Curricular Reform in Czech Schools. Sustainable Change?

POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ a Martin SEDLÁČEK

Základní údaje

Originální název

The Curricular Reform in Czech Schools. Sustainable Change?

Název česky

Kurikulární reforma v českých školách. Udržitelná změna?

Autoři

POL, Milan (203 Česká republika, garant, domácí), Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Petr NOVOTNÝ (203 Česká republika, domácí) a Martin SEDLÁČEK (203 Česká republika, domácí)

Vydání

2008. vyd. Uppsala, Education with a Moral Purpose. Educational Leadership, Management and Governance for Sustainable Future. od s. 114-132, 182 s. 2008

Nakladatel

Uppsala Universitet

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Švédsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/08:00024935

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-91-506-2031-3

Klíčová slova anglicky

Curricular Reform - change - headteacher

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 13. 3. 2012 13:26, doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.

Anotace

V originále

The paper focuses on one of the major changes in Czech basic schools, implemented during the past 5 to 7 years, namely the launch of the curricular reform. We will be primarily concerned with headteachers role in this process, specifically with the response of basic school headteachers to the requirement for developing a new curriculum in each school. We will use our findings to formulate the principles of sustainability of this change in the context of basic school development.

Česky

V tomto textu se zaměříme na jednu z významných změn v českém základním školství, která probíhá zhruba v posledních pěti až sedmi letech. Jedná se o proces spuštění kurikulární reformy českých základních škol. Prioritně nás zajímá role ředitelů škol v tomto procesu a konkrétně se zaměříme na reakce ředitelů základních škol na požadavek vytvořit školní vzdělávací program. Na základě svých nálezů se pokusíme formulovat principy udržitelnosti této změny v kontextu rozvoje základních škol.

Návaznosti

GA406/07/0845, projekt VaV
Název: Ředitelé českých škol a jejich životní a profesní dráha
Investor: Grantová agentura ČR, Ředitelé českých škol a jejich životní a profesní dráha