2008
The Curricular Reform in Czech Schools. Sustainable Change?
POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ a Martin SEDLÁČEKZákladní údaje
Originální název
The Curricular Reform in Czech Schools. Sustainable Change?
Název česky
Kurikulární reforma v českých školách. Udržitelná změna?
Autoři
POL, Milan (203 Česká republika, garant, domácí), Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Petr NOVOTNÝ (203 Česká republika, domácí) a Martin SEDLÁČEK (203 Česká republika, domácí)
Vydání
2008. vyd. Uppsala, Education with a Moral Purpose. Educational Leadership, Management and Governance for Sustainable Future. od s. 114-132, 182 s. 2008
Nakladatel
Uppsala Universitet
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Švédsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/08:00024935
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-91-506-2031-3
Klíčová slova anglicky
Curricular Reform - change - headteacher
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 13. 3. 2012 13:26, doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.
V originále
The paper focuses on one of the major changes in Czech basic schools, implemented during the past 5 to 7 years, namely the launch of the curricular reform. We will be primarily concerned with headteachers role in this process, specifically with the response of basic school headteachers to the requirement for developing a new curriculum in each school. We will use our findings to formulate the principles of sustainability of this change in the context of basic school development.
Česky
V tomto textu se zaměříme na jednu z významných změn v českém základním školství, která probíhá zhruba v posledních pěti až sedmi letech. Jedná se o proces spuštění kurikulární reformy českých základních škol. Prioritně nás zajímá role ředitelů škol v tomto procesu a konkrétně se zaměříme na reakce ředitelů základních škol na požadavek vytvořit školní vzdělávací program. Na základě svých nálezů se pokusíme formulovat principy udržitelnosti této změny v kontextu rozvoje základních škol.
Návaznosti
GA406/07/0845, projekt VaV |
|