Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{785956, author = {Kamenická, Renata and Pokrivčáková, Silvia and Filo, Jozef}, address = {Nitra}, booktitle = {Cudzie jazyky v škole 5}, keywords = {translation; translator training; student translations; professional translation; social constructivism}, language = {cze}, location = {Nitra}, isbn = {978-80-8094-416-2}, pages = {219-226}, publisher = {Pedagogická fakulta univerzity v Nitre}, title = {Jak se vyhnout rutině při výuce překladu: Metodologická případová studie}, year = {2008} }
TY - JOUR ID - 785956 AU - Kamenická, Renata - Pokrivčáková, Silvia - Filo, Jozef PY - 2008 TI - Jak se vyhnout rutině při výuce překladu: Metodologická případová studie PB - Pedagogická fakulta univerzity v Nitre CY - Nitra SN - 9788080944162 KW - translation KW - translator training KW - student translations KW - professional translation KW - social constructivism N2 - Příspěvek popisuje výukový scénář vycházející z netypické překladově zaměřené aktivity, s obměnou využité v překladatelských seminářích ve dvou skupinách studentů různé úrovně pokročilosti, a rozebírá výhody takovéhoto postupu při výuce. K těm patří zejména zvýšená relevantnost popisovaných učebních situací z hlediska studentů, dosažená zacílením výuky na proces jejich potenciální překladatelské profesionalizace při zachování specifického a prakticky orientovaného cíle semináře, implicitní a nenásilné zdůraznění významu kvality překladu a jeho komunikativní funkce a usměrnění pozornosti studentů na textové detaily a zároveň celek překladu netradičním a interaktivním způsobem. Popis obou variant výukového postupu je následován diskuzí metodologických aspektů takto pojatých hodin překladu. Oba analyzované semináře proběhly během téhož dne v prosinci 2006 na Katedře anglistiky a amerikanistiky FF MU v Brně. ER -
KAMENICKÁ, Renata. Jak se vyhnout rutině při výuce překladu: Metodologická případová studie. In POKRIVČÁKOVÁ, Silvia a Jozef FILO. \textit{Cudzie jazyky v škole 5}. Nitra: Pedagogická fakulta univerzity v Nitre, 2008, s.~219-226, 260 s. ISBN~978-80-8094-416-2.
|