2008
Computer Game Literacy in the Czech Republic: Its Goals, Notion and Concurrent Curriculum Agenda Perspectives
KRÁTKÁ, Jana a Patrik VACEKZákladní údaje
Originální název
Computer Game Literacy in the Czech Republic: Its Goals, Notion and Concurrent Curriculum Agenda Perspectives
Název česky
Herní gramotnost v ČR: Její cíle, povědomí o problému a současná kurikulární agenda
Autoři
KRÁTKÁ, Jana a Patrik VACEK
Vydání
F.R.O.G. - Vienna Games Conference: Abstracts, 2008
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Konferenční abstrakt
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Rakousko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky
game literacy; games culture; computer games; eduacation; Czech Republic
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 4. 3. 2011 13:38, Mgr. Jana Krátká, Ph.D.
V originále
This paper provides a brief outline of past and present issues related to computer game culture and its use within the Czech Republic literacy efforts. It points out on crucial domestic research and publishing activities to date and strengthens the importance of interdisciplinary cooperation and wider and prejudice-free public and scientific acceptance of digital games as a worthwhile field of study. It concludes that building a coherent, publicly accepted and expertly-advised workforce in computer game literacy and granting this body an easy access to teachers, pupils and society is a key component in prospective development of game literacy in the Czech Republic where, however, computer games are still mostly considered a sort of minority, a matter of simple fun or as an out-of-the school activity having no direct social responsibility to broader society.
Česky
Příspěvek stručně seznamuje s minulostí a přítomností kultury počítačových her a herní gramotnosti v ČR.
Návaznosti
GP406/08/P176, projekt VaV |
|