2008
The concept of "evolutionary-ontological literacy"
ŠMAJS, Josef a Emil VIŠŇOVSKÝZákladní údaje
Originální název
The concept of "evolutionary-ontological literacy"
Název česky
Koncept evolučne ontologické gramotnosti
Autoři
ŠMAJS, Josef a Emil VIŠŇOVSKÝ
Vydání
Japan, 11th Biennial Conference Education and Multicultural Understanding, od s. 181-181, 1 s. 2008
Nakladatel
Kyoto University
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
60300 6.3 Philosophy, Ethics and Religion
Stát vydavatele
Japonsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
Klíčová slova anglicky
evolutionary-ontological literacy; nature; culture;
Změněno: 13. 4. 2012 14:38, Mgr. Daniela Marcollová
V originále
In addition to various kinds of literacy, such as "information", "technological", "cultural", "ecological" or "environmental", and even "Earth literacy" or "bio-literacy", etc., all of which have already come to the circulation, the paper will propose for consideration an alternative concept of "evolutionary-ontological literacy".
Česky
Vedle různých druhů gramotnosti, jakou je např. gramotnost "informační", "technologická", "počítačová", "kulturní", "ekologická", "environmentální", či "bio-gramotnost", jejichž základem není nová ontologie přírody a kultury, náš příspěvek nabízí alternativní koncept "evolučně-ontologické gramotnosti". Tento nový paradigmatický koncept gramotnosti vychází z evoluční ontologie, jíž se v současné době autoři věnují.