D 2008

The concept of "evolutionary-ontological literacy"

ŠMAJS, Josef a Emil VIŠŇOVSKÝ

Základní údaje

Originální název

The concept of "evolutionary-ontological literacy"

Název česky

Koncept evolučne ontologické gramotnosti

Autoři

ŠMAJS, Josef a Emil VIŠŇOVSKÝ

Vydání

Japan, 11th Biennial Conference Education and Multicultural Understanding, od s. 181-181, 1 s. 2008

Nakladatel

Kyoto University

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

60300 6.3 Philosophy, Ethics and Religion

Stát vydavatele

Japonsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

Klíčová slova anglicky

evolutionary-ontological literacy; nature; culture;
Změněno: 13. 4. 2012 14:38, Mgr. Daniela Marcollová

Anotace

V originále

In addition to various kinds of literacy, such as "information", "technological", "cultural", "ecological" or "environmental", and even "Earth literacy" or "bio-literacy", etc., all of which have already come to the circulation, the paper will propose for consideration an alternative concept of "evolutionary-ontological literacy".

Česky

Vedle různých druhů gramotnosti, jakou je např. gramotnost "informační", "technologická", "počítačová", "kulturní", "ekologická", "environmentální", či "bio-gramotnost", jejichž základem není nová ontologie přírody a kultury, náš příspěvek nabízí alternativní koncept "evolučně-ontologické gramotnosti". Tento nový paradigmatický koncept gramotnosti vychází z evoluční ontologie, jíž se v současné době autoři věnují.