HANUŠOVÁ, Světlana. Komunikativní přístup ve výuce cizího jazyka u žáků se specifickými poruchami učení. In Klenková, J., Vítková, M.: Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Education of Pupils with Impaired Communication Ability. 1. vyd. Brno: Paido, 2008, s. 47 - 55, 8 s. .. ISBN 978-80-210-4708-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Komunikativní přístup ve výuce cizího jazyka u žáků se specifickými poruchami učení
Název anglicky Communicative approach in foreign language teaching to learners with specific learning difficulties
Autoři HANUŠOVÁ, Světlana (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Klenková, J., Vítková, M.: Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Education of Pupils with Impaired Communication Ability. od s. 47 - 55, 8 s. .. 2008.
Nakladatel Paido
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/08:00026582
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-4708-2
Klíčová slova anglicky communicative approach; communicative competence; specific learning difficulties; Orton.-Gillingham method; multisensory approach; eclectic approach; learning styles and strategies.
Štítky communicative approach, communicative competence, eclectic approach, learning styles and strategies., multisensory approach, Orton.-Gillingham method, specific learning difficulties
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D., učo 33747. Změněno: 13. 9. 2014 06:55.
Anotace
Příspěvek se zabývá vyhodnocením přiměřenosti komunikativního přístupu ve výuce cizího jazyka u dětí se specifickými poruchami učení. Po uvedení do problematiky a objasnění současného pojetí komunikativní kompetence a jejího hodnocení se autorka věnuje metodám cizojazyčného vyučování doporučovaným odborníky v zahraničí pro žáky se specifickými poruchami učení. Tyto metody se liší od komunikativního přístupu např. využitím mateřského jazyka a explicitní výukou gramatiky. Zdůrazňováno je také působení na více smyslů žáka, využívání různých stylů učení a rozvoj učebních strategií.
Anotace anglicky
The paper deals with the appropriateness of the communicative approach in foreign language teaching to learners with specific learning difficulties. After the introduction into the current conception of the communicative competence and its evaluation the author discusses the methods of foreign language instruction recommended for teaching learners with specific learning difficulties. These methods differ from the communicative approach especially by the use of mother tongue in language teaching and explicit grammar instruction. Multisensory approach, the accommodation of different learning styles and the development of learner strategies are broadly recommended, too.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 24. 7. 2024 23:20