2008
Komunikativní přístup ve výuce cizího jazyka u žáků se specifickými poruchami učení
HANUŠOVÁ, SvětlanaZákladní údaje
Originální název
Komunikativní přístup ve výuce cizího jazyka u žáků se specifickými poruchami učení
Název anglicky
Communicative approach in foreign language teaching to learners with specific learning difficulties
Autoři
HANUŠOVÁ, Světlana (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, Klenková, J., Vítková, M.: Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Education of Pupils with Impaired Communication Ability. od s. 47 - 55, 8 s. .. 2008
Nakladatel
Paido
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/08:00026582
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-4708-2
Klíčová slova anglicky
communicative approach; communicative competence; specific learning difficulties; Orton.-Gillingham method; multisensory approach; eclectic approach; learning styles and strategies.
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 13. 9. 2014 06:55, doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
V originále
Příspěvek se zabývá vyhodnocením přiměřenosti komunikativního přístupu ve výuce cizího jazyka u dětí se specifickými poruchami učení. Po uvedení do problematiky a objasnění současného pojetí komunikativní kompetence a jejího hodnocení se autorka věnuje metodám cizojazyčného vyučování doporučovaným odborníky v zahraničí pro žáky se specifickými poruchami učení. Tyto metody se liší od komunikativního přístupu např. využitím mateřského jazyka a explicitní výukou gramatiky. Zdůrazňováno je také působení na více smyslů žáka, využívání různých stylů učení a rozvoj učebních strategií.
Anglicky
The paper deals with the appropriateness of the communicative approach in foreign language teaching to learners with specific learning difficulties. After the introduction into the current conception of the communicative competence and its evaluation the author discusses the methods of foreign language instruction recommended for teaching learners with specific learning difficulties. These methods differ from the communicative approach especially by the use of mother tongue in language teaching and explicit grammar instruction. Multisensory approach, the accommodation of different learning styles and the development of learner strategies are broadly recommended, too.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|