2008
Interakční vzorce ve výuce tělesné výchovy: Představení výzkumného projektu.
JANÍKOVÁ, MarcelaZákladní údaje
Originální název
Interakční vzorce ve výuce tělesné výchovy: Představení výzkumného projektu.
Název anglicky
Interaction Patterns in the Physical Education: Presentation of the Research Project
Autoři
JANÍKOVÁ, Marcela (203 Česká republika, garant)
Vydání
Brno, Učitel a žák v současné škole. od s. 105-111, 7 s. 2008
Nakladatel
MU
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14510/08:00024977
Organizační jednotka
Fakulta sportovních studií
ISBN
978-80-210-4752-5
Klíčová slova anglicky
interaction; communication; interaction style; interaction patterns; systemic approach to interaction and communication; interpersonal behaviour; teachers; pupils/students
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 17. 12. 2008 21:58, doc. PhDr. Mgr. Marcela Janíková, Ph.D.
V originále
Učitel a žáci se při výuce vzájemně ovlivňují. Toto vzájemné ovlivňování (interakce) se významnou měrou podílí na výsledcích výuky. Na základě vlastností osobnosti učitele a jeho pojetí výuky uplatňuje každý učitel osobité interakční vzorce, které se ještě dotváří v souvislosti s konkrétním chováním a jednáním určité třídy, resp. žáků. V příspěvku představujeme design výzkumného projektu GA ČR, jehož cílem je analyzovat a popsat interakční vzorce učitelů tělesné výchovy na 2. stupni ZŠ. Teoretický základ výzkumu je ukotven v systémovém pojetí interakce a komunikace a v Learyho teorii interpersonálního chování.
Anglicky
The teacher and pupils influence each other in the classroom. This influencing (interaction) defines to a certain extent the results of teaching and learning. Based on their personal characteristics and their beliefs about teaching, each teacher uses individual interaction patterns that then differ when applied to particular pupils in particular classes. This paper presents the design of a GA ČR research project that aims at a description and analysis of interaction patterns of lower secondary Physical Education teachers. The theoretical basis of the project lies in the systemic approach to interaction and communication and in Learys theory of interpersonal behaviour.
Návaznosti
GP406/08/P252, projekt VaV |
|